x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Minim am spus! BMW 320d Ediţie EfficientDynamics nu maximizează decât plăcerea

Minim am spus! BMW 320d Ediţie EfficientDynamics nu maximizează decât plăcerea

de Sebastian S. Eduard    |    13 Sep 2012   •   19:23
Minim am spus! BMW 320d Ediţie EfficientDynamics nu maximizează decât plăcerea

BMW incearca sa comprime cat mai mult in noua versiune a Seriei 3 si propune BMW 320d Editie EfficientDynamics. Argumentul este pur nemtesc si poate fi accesorizat o gramada de grafice, cifre si tabele. Toate converg catre o singura concluzie: raport eficienta-cost imbatabil...

Pachet complet
Inca de la inceput trebuie spus ca aveam de-a face cu un model care are pachetul complet de masuri BMW EfficientDynamics in echiparea standard.

Motorul cu 4 cilindri de 2,0 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, provine din aceeasi familie ca BMW 320d si are caracteristici comune: carcasa intergal din aluminiu, turbina cu geometrie variabila si ultima generatie de injectie directa Common Rail.

O afisare a punctului optim de schimbare a vitezelor ajuta conducatorul auto sa conduca economic. Raportul global mai mare de schimbare a vitezelor permite conducerea noului BMW 320d Editie EfficientDynamics cu un consum optim de combustibil la turatii foarte mici. Atunci cand conduci pe un drum de tara la 100 km/h in treapta a sasea, motorul are doar 1.600 de ori pe minut.

Optimizari
Datorita masurilor suplimentare de optimizare aerodinamica, precum jantele 5-spoke cu design Aero, anvelopele cu rezistenta redusa la rulare si garda la sol coborata, BMW 320d Editie EfficientDynamics straluceste cu un consum mediu de combustibil de 4,1 litri, cu cifre de emisii de numai 109 grame de CO2 per kilometru pentru transmisia automata si manuala. Sau cel putin asa spun cifrele fisei tehnice. Mai mult, tehnologia BMW BluePerformance optionala inseamna ca modelul BMW 320d Editie EfficientDynamics indeplineste deja standardul EU6 de emisii noxe, care intra in vigoare abia in 2014.

Atuurile EfficientDynamics
Functia Auto Start Stop. Functia opreste motorul imediat ce automobilul nu mai este in miscare si conducatorul auto dezactiveaza ambreiajul la cutiile de viteze manuale sau apasa pe frana, la transmisiile automate. Oferita standard in toate combinatiile motoare/cutii viteza.

Transmisie Steptronic automata cu 8 trepte. Asigura schimbari line, reduce zgomotul de fundal la viteze mari si reduce semnificativ consumul de combustibil. Treptele individuale sunt fin gradate pentru ca schimbarea sa se realizeze la intervale mici de turatii, iar procesul de transmisie in sine este imperceptibil. In acelasi timp, motorul este intotdeauna mentinut la nivelul de performanta care ii permite sa-si utilizeze in mod optim puterea si eficienta.

Modul ECO PRO. Imediat ce selectezi modul ECO PRO (in echiparea standard) pentru un consum redus, prin butonul Driving Experience Control, sistemul inteligent intra in actiune si – in functie de caracteristicile tale individuale de condus – iti permite sa reduci consumul de combustibil. Pe Control Display poti vedea cum Modul ECO PRO reduce in mod activ consumul de energie si cati kilometri ai "economisit'.

Recuperarea energiei la franare
Pana acum, franarea insemna pierdere de energie. Sistemul de Recuperare a energiei la franare schimba acest lucru: atunci cand franezi, energia este recuperata si bateria este incarcata.

Noi am testat
● Motorizare: 2.0/163CP
● Cutie: automata, 8 trepte
● Viteza maxima: 225kmh
● Acceleratie 0-100kmh: 8.1
● Consum: 5.0/3.6/4.1

×