Cred ca cea mai scurta cronica la Mazda 3 MPS poate fi facuta folosind numai trei cifre si doua litere: 260 CP. Dupa asta pui punct. Pentru ca mai este nimic de zis. Sau pentru ca, orice ai spune, revii la prima eticheta: 260 CP.
S-a nascut din ambitia japonezilor de a demonstra ca pot face asa ceva. In fond, Mazda 3 are motorizari care variaza intre 105 si 185 CP. Suficiente, am spune. Dar, 260 CP este altceva.
Este o nebunie de masina. Nu exista explicatie logica care sa argumenteze. "De ce ti-ai luat 260 CP?". Ce ai putea raspunde?
La exterior, silueta facelift-ului Mazda 3 este profound imbunatatita. Spoilerul fata, priza de aer de pe capota, jantele de 18, eleronul aerodinamic – toate transforma o masina frumoasa intr-una superba. La interior… aici este alta poveste. Japonezii inceteaza sa viseze o data ce intra in habitaclu. Ce-i drept salveaza aparentele cu niste scaune sport, cu pedale de aluminiu sau cu fundalul ceasurilor, insa pe ansamblu planseta de bord este aceeasi. Acelasi volan, acelasi schimbator, aceeasi dispunere a butoanelor. Nu spun ca acest lucru este odios. Spun doar ca, fideli spiritului practic, japonezii nu s-au gandit ca posesorul a 260 CP ar putea sa se simta intrucatva frustrat vazand ca 105 CP are aceeasi plansa de bord.
Cum te simti la bordul MPS-ului? Excelent. Asa cum ar trebui sa te simti cand stii ca ai 260 CP. Acceleratia este exploziva, iar ceea ce urmeaza ramane intre tine si locotenentul de la Brigada Rutiera. Si, sa fim seriosi, nici macar consumul nu sare calul…
Noi am testat
● Motorizare: 2.3 MZR DISI Turbo, 260CP
● Cutie: manuala
● Viteza maxima: 250 km/h
● Acceleratie 0-100 km/h: 6.1
● Consum mediu: 9.6 L
News
Vine Citigo! La Salonul Auto de la Geneva, Skoda va prezenta publicului, in premiera, noul automobil subcompact, Citigo in versiunea cu cinci usi. Citigo reprezinta intrarea Skoda in segmentul subcompact, aflat intr-o crestere rapida. La finalul anului 2011, noul model a fost introdus cu succes pe piata de provenienta, in Republica Ceha. Un motor pe benzina, cu trei cilindri, propulseaza Citigo, acesta avand o cilindree de un litru si doua versiuni de putere: 44 kW/60 CP sau 55 kW/75 CP. In varianta sa cea mai eficienta, Green tec, noul Citigo obtine un consum de 4,1 l/100 km, iar emisiile de CO2 se ridica la numai 96 g CO2/km.
Aveo 1.3 pentru Romania. Incepand cu luna aceasta, noul Chevrolet Aveo beneficieaza de un motor turbo-diesel cu capacitate de 1,3 litri si functie start/stop. El va completa gama motoarelor pe benzina de 1,2 si 1,4 litri, disponibile pe Aveo. Varianta Eco dezvolta 95 CP si consuma doar 3,6 litri/100 km (consum mixt), in timp ce variantele de 75 si 95 CP consuma 3,7, respectiv 4,1 litri /100 km. Astfel, varianta Eco de 95 CP emite numai 95 g de CO2 pe kilometru, in timp ce varianta de 75 CP produce 97 g de CO2/km.