x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Muşchi pe patru roţi

Muşchi pe patru roţi

de Dragos Stoica    |    16 Feb 2012   •   21:00
Muşchi pe patru roţi

Cea de-a doua generatie a lui Mazda3 a primit o noua versiune MPS, cu un motor turbo de 2.3 litri si 260 CP, accentul cazand pe cat mai multa sportivitate. Iar masina n-a ratat provocarea, fiind o ade­va­ra­ta mina de aur pentru amatorii de senzatii tari.

Dupa doi ani prolifici cu prima generatie, Mazda3 a primit un facelift care a aparut in decembrie 2011 si pe soselele romanesti. Dar cum despre masina de serie am avut ocazia sa vorbim in urma cu doua luni, acum am avut ocazia de a testa versiunea cea mai puternica din toata gama, respectiv Mazda3 MPS.

Spre deosebire de Mazda3 in varianta de baza, faceliftul exterior trebuie cautat cu lupa la MPS. Modificarile exista, dar sunt foarte putin vizibile, de genul o linie trasa altfel sau o oglinda redesenata micronic. In interior, lumina rosie s-a metamorfozat in alb, in timp ce tabloul de bord este mai vizibil datorita conturului cu rosu al cadranelor. Lucrurile se schimba insa mai mult acolo unde privirea nu poate patrunde din prima. Caroseria lui MPS a fost orientata si mai mult spre sportivitate, mai ales ca vorbim de o compacta cu o adevarata explozie de cuplu pe puntea fata atunci cand este bine calcata pe coada. Sasiul este mai rigid, asa cum ii sade bine unei 'culturiste', iar suspensiile au primit bare stabilizatoare mai mari, plus reglaje suplimentare. Avantajele se vad mai ales daca este adoptat un traseu cu multe viraje, unde masina face spectacol total. Tinuta de drum e excelenta, iar MPS ia curbele intr-o maniera de raliu.

Sub capota gasim acelasi motor turbo de 2.3 litri, cu 260 CP la 5.500 rpm si un cuplu excelent de 380 Nm, disponibil inca de la 3.000 rpm. Motorizarea face casa buna cu transmisia manuala in sase trepte, etajate scurt, rezultatul fiind ca te poti baza pe masina aproape la orice turatie si poti intra in depasire fara frica de a ramane in pana de demaraj. Mare atentie insa daca rulati pe drum de iarna, acoperit de zapada, deoarece o eventuala bruscare a pedalei de acceleratie poate face fata sa danseze din cauza cuplului care navaleste pe rotile tractoare. Consumul mediu al lui MPS s-a ridicat la 9,2 litri la suta de kilometri, ceea ce, pentru un motor turbo de 2.3 litri, nu este deloc mult.

Ca tehnologie, exista sistem de avertizare daca ai pe cineva in unghiul mort, avertismentul facandu-se in oglinzile laterale, incalzire in scaune pe cinci niveluri, conexiune Bluetooth si climatizare cu reglare automata bi-zona. Plus ABS, EBD, asistenta la franare, TCS si DSC, sase airbaguri si pedalier deformabil la impact. Pretul pentru Mazda3 MPS este de 29.630 euro, dar masina poate fi luata in prezent cu 27.430 euro, gratie unei reduceri de 2.200 de euro.

Mazda3 MPS 2.3 turbo
Cilindree: 2.261 cmc
Putere: 260 CP/5.500 rpm
Cuplu maxim: 380 Nm/3.000 rpm
Transmisie: manuala, sase trepte
Acceleratie 0-100 km: 6,1 s
Viteza maxima: 250 km/h
Consum mixt: 9,2 l/100 km (in test)

×
Subiecte în articol: auto&moto