Interzis ciumecilor, cocalarilor şi celorlalţi şmecheri în trening. Pathfinder-ul este o maşină serioasă. Şi – nu o să credeţi – nu a fost făcută de japonezii de la Nissan pentru a ocupa tu două benzi pe aglomeraţia din capitală.
Ştiţi, m-am săturat de fătuci blonde şi băieţaşi în trening pentru care “mărimea contează” şi care, dacă au ceva bani în buzunar, vor să-şi ia o maşină “mare”. Spre deosebire, poate de maşinile “mici”, comercializate de IDMS pe vremea lu’ Ceaşcă.
SERIOZITATE. Pathfinder-ul este o maşină serioasă. Şi – nu o să credeţi – nu a fost făcută de japonezii de la Nissan pentru a ocupa tu două benzi pe aglomeraţia din capitală. Pathfinderul este făcut pentru munte, pentru a face faţă provocării obstacolelor. Acolo se simte el cel mai bine. Strîns bine în centura de siguranţă nu poţi decît să-ţi doreşti cele mai complicate forme de relief pentru a vedea dacă automobilul 4x4 face faţă. Iar “micuţul” se descurcă – dovadă că băieţii ăia care au făcut clipurile de promovare nu erau sub influenţa sake-ului.
Ca maşină de oraş, evident Pathfinder-ul impresionează. Mugeşte, consumă şi, ca şi în cazul modelului Navara, la fel de negru şi impozant, îşi are colecţia lui de babe care îşi fac cruce pe trecerea de pietoni. Confortul scaunelor de piele, reglabile electric este dublat de confortul asigurat de pilotul automat, multiplele reglaje şi instalaţia audio de foarte bună calitate, ca pe toate modelele Nissan.
Noi am testat:
Motorizare: 2,5 dCi/ 171 CP
Cutie: automată
Viteză maximă: 175 km/h
Consum: 12,9/8,7/10,2 l
Preţ DDP: 44.986 euro
Lumea automobilelor:
FURTURILE DE HONDA. Constructorul japonez de
automobile Honda le va propune începînd de săptămîna aceasta clienţilor săi
niponi un nou program de informare în privinţa riscurilor de furt în zonele în
care circulă, prin intermediul autoradio-GPS-ului, relatează AFP. Honda a
încheiat un parteneriat cu poliţia japoneză pentru a difuza începînd de marţi
date despre locurile în care au fost devastate sau furate maşini. De asemenea,
informaţiile se vor referi şi la furtul de accesorii, piese sau lucruri personale.
Aceste informaţii vor fi vizibile atît pe un site administrat de Honda, cît şi
livrate direct persoanelor care conduc vehicule Honda ce dispun de un sistem
de radionavigare de bord comunicant, compatibil cu platforma de servicii “Internavi”,
propusă de constructor.
COLIZIUNE ANTI-AMBULANŢĂ. Cel mai important constructor japonez de automobile, Toyota Motor, a indicat că va testa, în condiţii reale, mai multe dispozitive care să ajute şoferii, printre care un sistem menit să evite accidentele în care sînt implicate vehicule ale serviciilor de urgenţă. Chiar dacă maşinile poliţiei sau ale pompierilor şi ambulanţele îşi anunţă apropierea cu ajutorul unei sirene şi a girofarurilor, şoferii celorlalte vehicule nu cunosc exact poziţia acestor maşini pentru a reacţiona în consecinţă, potrivit Toyota. Pentru a reduce acest tip de accidente, Toyota a conceput un dispo-zitiv de transmisie directă prin unde radio a informaţiilor legate de poziţionarea unei ambulanţe vehiculelor din jur, care primesc o alertă sonoră şi vizuală emisă de terminalul de informaţii de la bord.
News
HYUNDAI I10. Hyundai Auto România, importatorul mărcii coreene pe plan local, estimează că va realiza în acest an o cifră de afaceri de 260 milioane euro, în creştere cu 44,4% faţă de nivelul din 2007 avansul fiind dat de începerea comercializării a şapte noi modele. De altfel, Hyundai Auto România a lansat miercuri seară modelul de clasă mini (clasa A) i10, disponibil cu un motor pe benzină de 1,1 litri care dezvoltă 66 de Cai Putere (CP), la un preţ de circa 7.900 de euro. “Hyundai i10 vine ca alternativă la automobile ca Chevrolet Spark şi Daewoo Matiz. Oprirea producţiei aces-tuia din urmă lasă un loc liber pe piaţă de circa 15.000 de unităţi”, a spus directorul Hyundai Auto România. Alţi competitori pentru Hyundai i10 sunt Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107, Ford Ka şi Fiat Panda.
KIA ROMAUTO.Importatorul autovehiculelor Kia în
România, estimează afaceri de cel puţin 100 de milioane de euro în acest an,
ceea ce ar repre-zenta o creştere de 163% faţă de nivelul înregistrat în
2007, avansul fiind dat de modelele C’eed, disponibile în prezent în trei
versiuni de caroserie. Astfel, compania a raportat anul trecut o cifră de
afaceri de 38 de milioane de euro, de aproape patru ori mai mult decât în
2006, când a avut afaceri de 10 milioane de euro. În octombrie Kia va lansa
în România un automobil de clasă mică, denumit Soul.