x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder

de Sebastian S. Eduard    |    25 Apr 2008   •   00:00

Interzis ciumecilor, cocalarilor şi celorlalţi şmecheri în trening. Pathfinder-ul este o maşină serioasă. Şi – nu o să credeţi – nu a fost făcută de japonezii de la Nissan pentru a ocupa tu două benzi pe aglomeraţia din capitală.

Ştiţi, m-am săturat de fătuci blon­de şi băieţaşi în trening pentru care “mărimea contează” şi care, dacă au ceva bani în buzunar, vor să-şi ia o maşină “mare”. Spre deosebire, poate de maşinile “mici”, comerciali­zate de IDMS pe vremea lu’ Ceaşcă.

 

SERIOZITATE. Pathfinder-ul este o maşină serioasă. Şi – nu o să credeţi – nu a fost făcută de japonezii de la Nissan pentru a ocupa tu două benzi pe aglomeraţia din capitală. Pathfin­derul este făcut pentru munte, pentru a face faţă provocării obstacolelor. Acolo se simte el cel mai bine. Strîns bine în centura de siguranţă nu poţi decît să-ţi doreşti cele mai complicate forme de relief pentru a vedea dacă au­to­mobilul 4x4 face faţă. Iar “micu­ţul” se descurcă – dovadă că băieţii ăia care au făcut clipurile de promovare nu erau sub influenţa sake-ului.

Ca maşină de oraş, evident Pat­h­finder-ul impresionează. Mugeşte, consumă şi, ca şi în cazul modelului Navara, la fel de negru şi impozant, îşi are colecţia lui de babe care îşi fac cruce pe trecerea de pietoni. Confortul scaunelor de piele, reglabile electric este dublat de confortul asigurat de pilotul automat, multiplele reglaje şi instalaţia audio de foarte bună calitate, ca pe toate modelele Nissan.

 

Noi am testat:

Motorizare: 2,5 dCi/ 171 CP

Cutie: automată

Viteză maximă: 175 km/h

Consum: 12,9/8,7/10,2 l

Preţ DDP: 44.986 euro

 

Lumea automobilelor:

FURTURILE DE HONDA. Construc­torul japonez de automobile Honda le va propune începînd de săptămîna aceasta clienţilor săi niponi un nou program de informare în privinţa riscurilor de furt în zonele în care circulă, prin intermediul autoradio-GPS-ului, relatează AFP. Honda a în­cheiat un parteneriat cu poliţia japo­ne­ză pentru a difuza începînd de marţi date despre locurile în care au fost de­vastate sau furate maşini. De asemenea, informaţiile se vor referi şi la furtul de accesorii, piese sau lucruri personale. Aceste informaţii vor fi vi­zibile atît pe un site administrat de Honda, cît şi livrate direct persoa­nelor care conduc vehi­cule Honda ce dispun de un sistem de radio­navi­gare de bord comunicant, compatibil cu platforma de servicii “Internavi”, propusă de constructor.

COLIZIUNE ANTI-AMBULANŢĂ. Cel mai important constructor japo­nez de automobile, Toyota Motor, a indicat că va testa, în condiţii reale, mai multe dispozitive care să ajute şoferii, printre care un sistem menit să evite accidentele în care sînt im­pli­cate vehicule ale serviciilor de ur­g­enţă. Chiar dacă maşinile poliţiei sau ale pompierilor şi ambulanţele îşi anunţă apropierea cu ajutorul unei sirene şi a girofarurilor, şoferii celorlalte vehicule nu cunosc exact poziţia acestor maşini pentru a re­ac­ţiona în consecinţă, potrivit Toyo­ta. Pentru a reduce acest tip de accidente, Toyota a conceput un dispo-zitiv de transmisie directă prin unde radio a informaţiilor legate de pozi­ţionarea unei ambulanţe vehicu­lelor din jur, care primesc o alertă sonoră şi vizuală emisă de terminalul de informaţii de la bord.

 

News

HYUNDAI I10. Hyundai Auto România, importatorul mărcii coreene pe plan local, estimează că va realiza în acest an o cifră de afaceri de 260 mi­l­ioane euro, în creştere cu 44,4% faţă de nivelul din 2007 avansul fiind dat de începerea comercializării a şapte noi modele. De altfel, Hyundai Auto România a lansat miercuri seară mo­delul de clasă mini (clasa A) i10, dis­po­nibil cu un motor pe benzină de 1,1 litri care dezvoltă 66 de Cai Pu­tere (CP), la un preţ de circa 7.900 de eu­ro. “Hyundai i10 vine ca alternativă la automobile ca Chevrolet Spark şi Dae­woo Matiz. Oprirea producţiei aces-­tuia din urmă lasă un loc liber pe piaţă de circa 15.000 de unităţi”, a spus directorul Hyundai Auto România. Alţi competitori pentru Hyundai i10 sunt Toyota Aygo, Citro­en C1, Peugeot 107, Ford Ka şi Fiat Panda.


KIA ROMAUTO.Importatorul autovehiculelor Kia în România, estimează afaceri de cel puţin 100 de milioane de euro în acest an, ceea ce ar repre-zenta o creştere de 163% faţă de ni­ve­lul înregistrat în 2007, avansul fiind dat de modelele C’eed, disponibile în prezent în trei versiuni de caroserie. Astfel, compania a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 38 de milioa­ne de euro, de aproape patru ori mai mult decât în 2006, când a avut afa­ceri de 10 milioane de euro. În oc­tom­­brie Kia va lansa în România un au­tomobil de clasă mică, denumit Soul.

×
Subiecte în articol: auto