x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Noua Mazda6

de Sebastian S. Eduard    |    26 Feb 2013   •   22:13
Noua Mazda6

De multă vreme nu am văzut o maşină atât de frumoasă. Şi unde mai pui că motorizările propuse sunt suficient de vioaie. La care, adăugăm, tehnologiile folosite sunt destul de noi iar consumul a fost eficientizat...

Noua Mazda6, cel mai recent model din gama de produse de nouă generaţie Mazda, se remarcă printr-un consum foarte scăzut, de 3,9l/100 km în regim combinat şi prezintă sistemul i-ELOOP care utilizează în premieră în industria auto un capacitor pentru captarea energiei generate de frânare. Încă de la lansare, noua generaţie Mazda6 beneficiază de 5 ani garanţie şi de oportunitatea de finanţare prin Mazda Finance cu doar 4,9%  dobândă pe an.

Kodo
Noua Mazda6 reprezintă cea mai fidelă adaptare a limbajului de design Kodo. Modelul integrează grila specifică Mazda şi linii fluide care conturează caroseria şi scot în evidenţă caracteristicile Kodo, care simbolizează energia latentă. Aspectul agresiv al modelul este completat de farurile care pot fi echipate opţional cu LED-uri şi de jantele din aliaj disponibile în variantele de 17 şi 19 inch. Odată cu noua generaţie, Mazda6 a primit şi 4 noi culori, mai contrastante – Roşu Soul, Albastru Reflex, Gri Meteor şi Negru Jet.

Motorizări
Trenurile de rulare ale noii Mazda6 prezintă deja cunoscutele motorizări şi cutii de viteze SKYACTIV prezente pe CX-5 şi adaugă o nouă motorizare pe benzină. Astfel, modelul beneficiază de două motoare pe benzină, de 2l cu injecţie directă disponibil în două derivate de putere, de 145 şi 165 de CP, şi de 2,5l benzină care livrează 192 CP, precum şi de un motor diesel de 2.2l în variantele de 150 şi 175 CP. Noua Mazda6, ni se spune, este unul dintre cele mai economice modele din clasă. Motorizarea de 2.2l şi 150 CP echipată cu transmisia manuală cu 6 trepte înregistrează un consum de doar 3,9l/100 km şi un nivel al emisiilor de 104 g/km, respectând normele Euro 6. Motorizările Mazda6 pot fi conectate la una dintre cele două cutii de viteze SKYACTIV, manuală sau automată, ambele fiind mai uşoare şi mai eficiente decât versiunile anterioare.

Tehnologii
Noua Mazda6 introduce în premieră pentru constructorul nipon conceptul i-ACTIVESENSE, constând într-un cumul de tehnologii de siguranţă activă care includ opţional: cruise control adaptiv (MRCC) pentru gestiunea automată a distanţei faţă de vehiculul din faţă la viteze de până la 200 km/h, asistentul inteligent de oraş (SCBS) care frânează automat la viteze sub 30 de km/h dacă sesizează un posibil impact, sistemul de avertizare şi frânare automată (SBS) pentru viteze mai mari de 15 km/h, sistemul de controlul automat al fazei lungi (HBCS), asistenţa la plecare din rampă (HLA), sistemul de semnalizare a frânării bruşte (ESS), farurile adaptive (AFS), sistemul de monitorizare a “unghiului mort” (RVM) şi sistemul de avertizare la depăşirea neprevăzută a liniilor de delimitare a benzii de mers (LDWS). În completare, echipamentele de siguranţă pasivă includ şase airbaguri, caroseria SKYACTIV, bare de protecţie optimizate, spoiler frontal şi capota cu un design îmbunătăţit pentru protecţia pietonilor şi o cabină regândită pentru o mai bună protecţie laterală.

×
Subiecte în articol: mazda 6