x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Noul Lexus GS, amintiri din viitor

Noul Lexus GS, amintiri din viitor

de Dragos Stoica    |    29 Iun 2012   •   23:53
Noul Lexus GS, amintiri din viitor

Se anunta concurenta interesanta pentru modelele premium europene. Lexus si-a prezentat cea de-a patra generatie GS, o masina care nu are cum sa nu te impresioneze. Sta foarte bine la aspectul general, de fapt arata excelent si atrage imediat atentia, nelasand dubii ca este o masina speciala. Iar acest lucru a fost realizat in conditiile in care vorbim de design exterior si interior complet nou, aliniat filozofiei de design L-finesse. Grila frontala este acum mai agresiva si da noului model un aspect puternic si impozant. Senzatia este respectata si de liniile generale ale vehiculului, chiar daca lungimea sa este acum mai scurta cu zece centimetri decat la generatia anterioara.

La interior, habitaclul are cu design ergonomic, orientat in jurul soferului. Asa cum ii sta bine unui model premium, masina ofera confort maxim pasagerilor. Plansa de bord este divizata in doua zone distincte. In prima sunt afisate informatiile pe un ecran LCD de 12,3 inch, ceea ce reprezinta de fapt cele mai mari dimensiuni pentru un screen montat pe un model de serie pana in prezent! Cea de-a doua zona contine butoanele pentru diverse functii.

Pentru piata romaneasca, motorizarile sunt doua. GS 250 vine cu un propulsor V6 pe benzina de 209 CP, si GS 450h, cu sistem hibrid, care duce puterea totala la 345 CP. Este cea de-a doua versiune a sistemului Lexus Hybrid Drive, fiind format dintr-un motor termic de 3.5 litri (292 CP), asistat de unul electric, care duce puterea la valoarea finala. Am avut sansa de a testa aceasta motorizare pe circuitul de la Amckart de langa Bucuresti. Puterea este transmisa prin intermediul unei cutii de viteze automata cu variatie continua, dar exista si posibilitatea de a schimba manual sase trepte create artificial. Schimbarea treptelor se poate face prin intermediul levierului sau prin clapetele de pe volan. In acelasi timp, GS 250 foloseste o cutie de viteze automata clasica, cu sase trepte.

Soferul poate opta pentru patru moduri de rulare, Eco, Normal, Sport si Sport Plus. Dupa cum le spun si numele, primele doua sunt orientate spre eficientizarea consumului. Odata actionat modul Sport Plus, raspunsul motorului se schimba radical. Evacuarea se aude cu adevarat, iar suspensia se rigidizeaza si directia de intareste, capatand evidente accente sportive.
Ca pret, cel mai abordabil este modelul GS 250, care pleaca de la 53.300 de euro (TVA inclus). Modelul hibrid GS 450h are un pret de pornire de 63.950 de euro (TVA inclus).

Lexus GS 450h
Cilindree: 3.456 cmc (motor termic) + motor electric
Putere totala Hybrid: 345 CP
Tractiune: spate
Transmisie: hibrida cu variatie continua, gestionata electronic
Acceleratie 0-100 km: 5,9 s
Viteza maxima: 250 km/h
Consum mixt oficial: 6,2 l/100 km
Rezervor: 66 l
Volum portbagaj: 465 l

×