x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Noul Stepway

de Sebastian S. Eduard    |    21 Feb 2013   •   22:24
Noul Stepway

Zilele trecute am testat noul Sandero Stepway. Ne aşteptam la destul de multe; în final nu am fost dezamăgiţi.
Lansat în noiembrie anul trecut, împreună cu Noul Logan şi Noul Sandero, Stepway reprezintă o interesantă opţiune pentru o familie activă cu un buget mediu. Pentru bani mai puţini există totdeauna opţiunea unui Sandero “simplu” mai puţin “făţos” şi cu garda la sol coborâtă, însă la un preţ de pornire de 10.800 de euro (12.200 de euro pentru diesel)  ne este oferită o maşinuţă care se descurcă pe şoselele primăvăratice recent bombardate, pe drumul spre vila de la Breaza  sau prin morcila casei de la câmpie, recent moştenită. Unde mai pui că Noul Stepway arată şi extrem de bine…

Calitate. La interior ne întâmpină aceeaşi calitate cu care mama-Dacia ne-a obişnuit. În preţul ăsta nu ai pretenţia decât ca plasticile să nu fie stridente iar îmbinările să arate ok, lucru care, de altfel se şi întâmplă. Materiale care ţin la tăvăleală.  De cârcotit tot găsim. Butoanele prin care se acţionează geamurile electrice au fost lăsate pe consola centrală; la fel şi claxonul – nu a fost mutat în centrul volanului. Să presupunem că e vorba de tradiţie…

Puncte tari. Dinamica maşinii este cea care îţi atrage atenţia. Este bine echilibrată şi, se vede, frânele au fost “lucrate”: răspund mult mai prompt. Motorul diesel şi cutia sunt punctele tari ale Noului Stepway care reuşeşte să fie suficient de sprinten fără a consuma foarte mult. Este, de fapt, una dintre puţinele dăţi în care reuşim, în ciclul urban, să scoatem un consum mai mic decât cel din fiţa tehnică. Pe anumite segmente, în week-end am reuşit o medie de 4,4 l/100km; la o exploatare normală, consumul sare puţin de 5%, ceea ce este din nou remarcabil.

Touch screen. Un alt element care îţi face impresie excelentă este monitorul touch screen LG pe care găseşti navigaţia, radio-ul sau bluetooth-ul. Este cel mai  simplu model întâlnit de mine până acum, funcţionează impecabil iar efectele sunt maxime. Un alt punct în plus – ai intrare usb dacă vrei cumva să vii cu muzica de acasă. Vine în dotarea standard, singurul upgrade pe care poţi să îl faci  se referă la hărţile pentru Europa.

Noi am testat
■ Motorizare: 1.5dCi/90CP
■ Cutie: manuală, 5
■ Viteza maximă: 167kmh
■ Consum: 4,6/3,7/4,0

×
Subiecte în articol: sandero stepway