x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul O incercare reuşită

O incercare reuşită

de Roxana Roseti    |    24 Iun 2007   •   00:00
O incercare reuşită

UNA MODA GROUP reprezintă un grup de studenţi ai anului IV, Universitatea Naţională de Arte, Bucureşti, Departamentul Fashion Design, reuniţi intr-un proiect interactiv, dintre sistemul universitar de invăţămănt şi sistemul modei.

UNA MODA GROUP reprezintă un grup de studenţi ai anului IV, Universitatea Naţională de Arte, Bucureşti, Departamentul Fashion Design, reuniţi intr-un proiect interactiv, dintre sistemul universitar de invăţămănt şi sistemul modei.


Universitatea Naţională de Arte Bucureşti reprezintă, in spaţiul cultural şi academic din Romănia, un centru pilot in care se conservă elementele de limbaj ale artelor vizuale şi care investighează forme şi tehnici noi de creaţie.

Universitatea Naţională de Arte propune prin intermediul absolvenţilor săi un model cultural care poate lega formele artei universale de spaţiul socio-cultural contemporan. Simbolic, UNA MODA GROUP este "generaţia de integrare 2007". Primii absolvenţi europeni din Romănia, care trebuie să devină modelul reuşit al fuziunii dintre sisteme.

TendinŢe. Denis Arsu, Florentina Bulumac, Oana Călin, Naila Cincă, Cristina Ciovirtă, Adela Gheorghiu, Irina Gorbatenco, Viorica Gorencu, Andra Iovanovici, Goran Kostov, Daniela Mihăilescu, Ana Amelian-Nechita, Diana Osman, Elena Pavelescu, Anabella Peneş, Lavinia Pop, Ecaterina Rusu, Cristina Sassu, Corina Stoicescu, Ramona Ursan, Sorina Zbărcea, Alina Ene. Coordonatori: lector univ. drd. Ioana Avram, consultant de modă Alin Gălăţescu. Aceştia sunt cei care prefigurează prin modul de funcţionare o potenţială instituţie care să presteze performant servicii de modă, lifestyle şi imagine.

"Programul profesional de pregătire universitară include, pe lăngă designul vestimentar, şi alte profesii ale modei bazate pe imagine, comunicare vizuală, management şi relaţii publice specifice, cum ar fi: director de tendinţe, consultant de imagine, buyer, visual marchendiser, birou de stil, e-commerce de modă, formule şi structuri de abordare a modei online, concept şi organizare de evenimente de modă", spune Ioana Avram. Trebuie să recunoaşteţi că aproape nimeni nu s-ar fi găndit că "funcţia" de director de tendinţe, de exemplu, poate exista. Ei bine, pe o piaţă romănească a modei care se doreşte in expansiune şi la nivel occidental este nevoie şi de aşa ceva.

Oportunitate. De fapt, valorile de coexistenţă europeană exprimate prin motto-ul "Unitate in diversitate" se regăsesc in fundamentul de funcţionare a grupului. Ei sunt pregătiţi pentru disponibilitatea lumii actuale de a face din modă un stil de viaţă.

UNA MODA GROUP s-a afirmat public in mai 2006 cu colecţia urbană "Silk Road". In intervalul de timp de la acest eveniment pănă in prezent, grupul s-a dezvoltat, prin participarea directă la evenimente interne şi internaţionale importante. Astfel, tinerii designeri au fost sprijiniţi de branduri prestigioase, care au acceptat să susţină ambiţiosul proiect.

In prezent, tănărul grup işi propune să iniţieze o oportunitate de dialog intre designeri şi producători, intre consumatori de modă şi amatori de artă, să concretizeze dimensiunea actuală de design in lumea modei de azi, in cadrul evenimentului

de finalizare a proiectului "Accessedesign", ce se va desfăşura la 26 iunie, la Galeria Căminul Artei. Eveniment interesant, avănd in vedere că precede susţinerea lucrărilor de licenţă(28 iunie) a adolescenţilor ce reprezintă, s-ar putea spune, o... incercare reuşită.

"Prin acest proiect-pilot se iniţiază o nouă viziune asupra invăţămăntului de modă romănesc, un sistem interdisciplinar intre procesul de invăţămănt şi sistemul modei, in scopul de a echilibra cererea şi oferta de profesionalism pe piaţa de muncă, de a crea oportunităţi de dezvoltare profesională pentru absolvenţii universităţilor de profil. S-a abordat şi un program de cercetare fundamentală, care include tendinţe, expresii vizuale ale modei şi multe altele"

Ioana Avram

×
Subiecte în articol: arhiva jurnalul moda modei