x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Paza si protectia prin societati specializate

0
Autor: Dana Purgaru 20 Mai 2006 - 00:00
Paza si protectia prin societati specializate


Societatile specializate de paza si protectie sunt societati comerciale private care se constituie si functioneaza potrivit legislatiei comerciale si prevederilor Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor.

Societatile specializate de paza si protectie pot avea unul sau mai multe dintre urmatoarele obiecte de activitate: servicii de paza a obiectivelor, bunurilor si valorilor, precum si servicii de consultanta in domeniu; servicii de paza a transporturilor de bunuri si valori importante, precum si servicii de consultanta in domeniu; servicii de protectie personala specializata, denumita garda de corp si servicii de consultanta in domeniu. Prin servicii de paza se intelege paza proprietatii impotriva accesului neautorizat sau a ocuparii abuzive, paza proprietatii impotriva furturilor, a distrugerilor, incendiilor, precum si a altor actiuni producatoare de pagube materiale, detectarea substantelor, armelor, explozibililor sau a materialelor de orice natura care pot provoca o paguba, paza proprietatii intelectuale, paza mediului inconjurator, furnizarea catre autoritatile competente a informatiilor legate de incidentele aparute in timpul activitatii de paza.

ATRIBUTII. Serviciile de paza a transporturilor de bunuri si valori importante pot consta in:
  • a) organizarea si asigurarea pazei transportului terestru, pe apa sau aerian al unor bunuri de importanta deosebita, valori sau al oricarui alt obiect pe care beneficiarul serviciului il denumeste astfel;
  • b) organizarea si asigurarea pazei transportului unor date si informatii, indiferent de suportul pe care acestea se afla si de modalitatea aleasa pentru transmitere;
  • c) organizarea si asigurarea, potrivit legislatiei in vigoare, a protejarii mijloacelor de comunicatii;
  • d) organizarea si asigurarea transportului pentru persoanele care solicita sa fie transportate in conditii de maxima siguranta;
  • e) furnizarea catre autoritatile competente a datelor despre incidentele aparute in timpul activitatii de transport.

    GARDA DE CORP. Serviciul de protectie specializata a persoanei - garda de corp, va putea avea ca obiect:
  • a) protejarea vietii si integritatii corporale a persoanei aflate sub protectie;
  • b) protejarea persoanei aflate sub protectie impotriva hartuirii, pedepsita de lege;
  • c) protejarea persoanei aflate sub protectie in timpul transportului;
  • d) furnizarea catre autoritatile competente a informatiilor legate de incidentele aparute in timpul activitatii de protectie.

    ASISTENTA. Prin serviciu de consultanta, potrivit legii, se intelege:
  • a) asistenta cu privire la activitatile mai sus enumerate;
  • b) intocmirea de analize, evaluari si rapoarte asupra riscurilor la adresa securitatii persoanei, proprietatii sau mediului.

    LICENTA DE FUNCTIONARE. Societatile specializate de paza si protectie functioneaza in baza licentei eliberate de Inspectoratul General al Politiei Romane, cu avizul prealabil al Serviciului Roman de Informatii, licenta care poate fi reinnoita la fiecare trei ani. Pentru obtinerea licentei de functionare este necesara intrunirea urmatoarelor conditii:
  • a) prezentarea regulamentului de organizare si functionare a societataii;
  • b) prezentarea listei cu mijloacele materiale, tehnice, de transport, de comunicatii, cu mijloacele audio-video, aparatura de recunoastere si identificare, sistemele de alarma impotriva efractiei, sistemele de cronometrare si numarare, cu centrele de supraveghere si dispeceratele, tehnica de calcul si softul utilizat, cu armamentul si alte mijloace tehnice care vor face parte din dotarea societatii, in functie de obiectul de activitate;
  • c) prezentarea dovezilor de inregistrare cu denumirea societatii si a insemnelor distinctive inregistrate la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci;
  • d) prezentarea notificarii prin care se incunostiinteaza consiliul judetean sau, dupa caz, Consiliul General al Municipiului Bucuresti despre faptul ca societatea va avea sediul social in zona de responsabilitate a acestora;
  • e) prezentarea dovezii de achitare a taxei pentru obtinerea licentei de functionare;
  • f) prezentarea atestatului profesional pentru persoanele care executa activitati de paza si protectie.
    Retragerea avizului prealabil al Serviciului Roman de Informatii poate constitui temei pentru anularea licentei de functionare.

    AVIZAREA. Conducatorul firmei de paza si protectie trebuie sa obtina avizul inspectoratului de politie judetean sau al Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti, dupa caz, in a carei raza teritoriala isi are sediul societatea. Unitatea de politie competenta poate acorda avizul persoanei care are cetatenie romana sau cetatenia unuia dintre statele membre ale UE ori ale Spatiului Economic European, a implinit varsta de 21 de ani, poseda pregatire corespunzatoare, este cunoscuta ca avand o buna conduita cetateneasca si nu a suferit condamnari pentru infractiuni savarsite cu intentie.

    INDATORIRI SI OBLIGATII
    Conducatorii societatilor specializate de paza si protectie sunt obligati sa asigure respectarea prevederilor legale si a regulamentelor proprii in organizarea si functionarea acestei forme de paza, in angajarea, pregatirea si controlul personalului, portul uniformei si al insemnelor distinctive, precum si in dotarea cu mijloace de interventie si aparare individuala, conform legii. Plata serviciilor de paza si protectie prestate de catre societatile specializate se face pe baza contractelor incheiate cu beneficiarii. Societatile specializate de paza si protectie au obligatia de a pastra evidenta contractelor in registre speciale. Societatile specializate de paza si protectie nu pot adopta insemne, uniforme, legitimatii, accesorii de echipament sau denumiri identice, asemanatoare sau de natura sa conduca la confuzii intre acestea, precum si cu cele ale autoritatilor publice ori ale organismelor internationale la care Romania este parte. Modelul echipamentului personalului de paza si protectie se stabileste prin hotarare a Guvernului si se inscriptioneaza cu denumirea si sigla societatii, aprobate cu ocazia acordarii licentei. Pe autovehiculele din dotarea societatilor specializate se inscriptioneaza numai denumirea, sigla, obiectul de activitate pentru care s-a emis licenta de catre politie si numerele de telefon ale societatii. Montarea si folosirea de mijloace de semnalizare luminoasa sau acustica pe autovehiculele societatilor de paza si protectie sunt interzise. Personalului din societatile specializate de paza si protectie ii este interzis sa culeaga date si informatii. In situatia in care intra in posesia unor date si informatii care vizeaza siguranta nationala, personalul societatii de paza si protectie are obligatia sa informeze, de indata, autoritatile competente cu atributii in domeniul sigurantei nationale. Societatile specializate de paza si protectie se vor putea asocia cu societati sau firme straine de profil.

    RASPUNSURI COMPETENTE LA INTREBARILE DUMNEAVOASTRA
  • Achim Matei, Bistrita: "Cum se procedeaza in cazul transferului proprietatilor, terenuri, imobiliare. De asemenea, cum se procedeaza pentru intabularea proprietatilor? Ce masuri se pot lua pentru distrugerile produse de edilii locali? Se poate ataca in instanta greseala unui notar public?".
    RASPUNS: In Cartea a III-a din Codul Civil Roman, intitulata "Despre diferitele moduri in care se dobandeste proprietatea", regasim ca moduri de dobandire a proprietatii: legea, hotararea judecatoreasca, uzucapiunea, conventia etc. Conventia sau contractul este cel mai important mod de dobandire a dreptului de proprietate. Contracte prin care se poate transmite dreptul de proprietate sau oricare alt drept real sunt vanzarea-cumpararea, schimbul, donatia. Actul prin care se instraineaza un teren - indiferent daca este situat in intravilanul ori extravilanul localitatilor, indiferent de suprafata sau de destinatia acestuia - trebuie incheiat in forma autentica, sub sanctiunea nulitatii absolute. Potrivit Legii nr. 7/1996, Legea cadastrului si a publicitatii imobiliare, intabularea reprezinta operatiunea prin care transmiterea, constituirea, modificarea sau stingerea unui drept real imobiliar (cum este si dreptul de proprietate) devine opozabila fata de terti. Cererea de intabulare se adreseaza biroului de carte funciara, fiind insotita in mod obligatoriu de inscrisul original sau copia legalizata in temeiul caruia se cere efectuarea intabularii. Pentru a admite prin incheiere cererea, judecatorul de carte funciara este obligat sa verifice daca inscrisul a carui intabulare se cere indeplineste conditiile impuse de lege pentru efectuarea acestei operatiuni, potrivit principiului legalitatii inscrierilor in cartea funciara. Activitatea judecatorului de carte funciara nu este o simpla operatiune de inregistrare a unor cereri depuse de cei interesati, ci o adevarata activitate jurisdictionala care se concretizeaza in incheiere motivata de admitere sau respingere a cererii de intabulare, supusa la randul ei cailor de atac. Potrivit Legii nr. 36/1995, Legea notarilor publici si a activitatii notariale, actele notariale pot fi atacate de parti sau de orice persoana interesata prin actiune in anulare la instanta judecatoreasca, in conformitate cu prevederile Codului de procedura civila. Totodata, partea nemultumita poate introduce plangere impotriva incheierii de respingere a cererii de indeplinire a unui act notarial, in termen de zece zile de la data cand a luat cunostinta, la judecatoria in circumscriptia careia isi are sediul biroul notarial care a refuzat indeplinirea actului. Plangerea se depune la biroul notarului public care a refuzat cererea, iar acesta o va inainta de indata instantei, impreuna cu dosarul cauzei. Judecarea plangerii se face cu citarea tuturor partilor interesate in cauza. In cazul admiterii plangerii, instanta indica in hotarare modul in care trebuie intocmit actul. Notarul public este obligat sa se conformeze hotararii judecatoresti, ramasa definitiva si irevocabila. Pentru incalcarea obligatiilor sale profesionale, atunci cand acesta a cauzat un prejudiciu, se va putea angaja raspunderea civila a notarului public.
  • Citeşte mai multe despre:   arhiva jurnalul,   servicii,   protecţie,   paza,   societatile,   specializate

    Serviciul de email marketing furnizat de