x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Pofta buna doar la ore fixe

0
30 Aug 2005 - 00:00
METODE DE SLABIT
Principiul de baza al cronoregimului este cunoasterea celui mai bun moment din zi cand poate fi mancat si procesat un aliment in asa fel incat sa furnizeze energie, dar nu si tesut adipos. Mai precis sa mananci la ore fixe pentru a nu te ingrasa. Practic, acesta este un regim extrem de permisiv. Aproape toate alimentele se regasesc in acest regim, chiar si cele mai calorice (cartofi prajiti, ciocolata etc.) Totusi, specialistii considera ca aceasta dieta de slabit este cu atat mai eficienta cu cat este mai restrictiva, in sensul de a restrange mesele principale la cate un singur fel de mancare. Sunt excluse categoric gustarile dintre mesele principale. Daca este respectat ca la carte, cronoregimul furnizeaza intre 1.400 si 1.500 de calorii zilnic. Cu acest aport caloric putem slabi relativ rapid. S-a observat ca cronoregimul ii ajuta pe barbati sa slabeasca mai repede decat pe femei.

De fapt, acest regim sintetizeaza principiile crononutritiei care studiaza cum ritmul nostru biologic influenteaza modul de a folosi alimentele pe parcursul unei zile. S-a dovedit ca, in cazul copiilor, dulciurile sunt mai rapid asimilate la micul dejun, ceea ce le imbunatateste capacitatea de concentrare si de observatie. Dar aceleasi alimente mancate la pranz le cauzeaza copiilor o lipsa a concentrarii si a atentiei. Se stie ca elementele nutritive nu sunt asimilate in acelasi mod in 24 de ore: grasimile mancate seara sunt stocate si sunt folosite ca sursa de energie dimineata. Potrivit crononutritiei, pentru a reduce pericolul de a ne ingrasa, mesele vor fi luate la intervale de cel putin 3-4 ore intre ele, fara inghitituri mari si rapide.

SFATUl MEDICULUI
  • Gruparea alimentelor in trei mese principale pe care le vom programa la aceeasi ora, in fiecare zi a saptamanii. Eventual, un supliment dupa pranz. Intre mesele principale nu se va "rontai" nimic.
  • Nu sariti mesele principale, mai ales micul dejun.
  • Micul dejun va fi consistent din punct de vedere al caloriilor, fara a fi vreun pericol de a ne ingrasa, deoarece in decursul zilei ele sunt consumate.
  • Daca va incearca foamea intre mesele principale, beti un pahar cu apa, o ceasca cu ceai sau cafea, fara zahar.
  • Nu renuntati la paste, orez, paine, cartofi, deoarece aceste alimente sunt satioase si sunt surse bune de energie. Dar reduceti sosurile grase, untul, branza, frisca.
  • Excludeti bauturile gazoase, alcoolul, berea. Beti vin, de preferinta rosu, un pahar pe zi.
  • La cina vor fi evitate alimentele grase si dulci, deoarece acestea sunt transformate foarte usor in tesut adipos.
  • Nu mancati in picioare, in graba, in stilul "infulecat". Acest stil va impiedica sa simtiti ca v-ati saturat si asa veti manca mai mult.
  • Citeşte mai multe despre:   arhiva jurnalul

    Serviciul de email marketing furnizat de