x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Renault Clio RS Gordini, adrenalină peste ani

Renault Clio RS Gordini, adrenalină peste ani

de Dragos Stoica    |    15 Sep 2012   •   21:00
Renault Clio RS Gordini, adrenalină peste ani

Cu o bogata traditie sportiva in spate, Renault a scos o serie limitata a hot-hatch-ului Clio, botezata cu numele celui care a facut istorie pentru marca franceza la jumatatea secolului trecut

Daca modelele cu care Renault face volum de vanzari sunt considerate mai degraba cuminti si adresandu-se cu precadere segmentului familial, care prefera masini cu o tinuta sobra si care cauta siguranta si confortul in primul rand, lucrurile stau cu totul altfel in cazul "sportivelor' produse de marca franceza.

Inca de la jumatatea secolului trecut, Renault s-a remarcat prin promovarea catorva masini cu un comportament de circuit incredibil. Sub atenta indrumare a celui care a fost Amedee Gordini, francezii au scos versiuni sportive ale unor modele precum Renault Dauphine, Renault 5, Renault 8 si Renault 12, pentru ca acum sa-l omagieze pe celebrul pilot si constructor prin botezarea cu numele sau a unei editii limitate a lui Clio RS.

Daca in varianta sa de baza nu este neaparat o masina pe care s-o tii minte, lucrurile se schimba pentru Clio atunci cand vorbim de un RS personalizat cu elementele specifice editiei Gordini. Jantele de 17 au usoare tente de albastru, asemeni caroseriei, exista eleron posterior, iar spoilerul frontal a primit un accesoriu argintiu. Cele mai vizibile sunt insa dungile albe de pe capota si acoperis, care imbraca masina intr-un combinezon perfect pentru alergare, precum si logo-urile Gordini. Imprimarea caracterului sau ultra-sportiv este si mai vizibila la interior. Scaunele sport realizate din piele neagra si albastra, avand cusaturi albe, cu sustinere puternica pe cele doua laterale, se potrivesc perfect cu pedalierul din aluminiu. Volanul a fost inglobat la randul sau in elementele cromatice distinctive de la exterior, primind aceleasi doua dungi albe longitudinale. Totodata, manerul schimbatorului de viteze, presurile si o placuta care se gaseste in dreptul consolei centrale poarta cu mandrie inscris numele lui Gordini.

Modelul a fost dotat cu un motor aspirat de 2.0 litri si 203 CP. Scurt si la obiect, acesta ofera adrenalina in stare pura, pe stil vechi. Cu o transmisie manuala, acesta se comporta frumos intre 2.000 si 4.500 rpm, pentru ca dupa aceasta valoare sa devina salbatic. Evident, rapoartele cutiei de viteze sunt etajate foarte scurt, favorizand ajungerea cat mai rapida la turatii mari. Tinuta de drum este fabuloasa, perfecta pentru o masina care se adreseaza exclusiv pasionatilor de condus. Suspensia rigida, care te face sa simti fiecare pietricica de pe sosea, te va impresiona teribil in abordarea mai tare a unui viraj in ac de par pe un drum de munte. Desigur, adoptarea unui asemenea stil de condus se va cunoaste imediat la consum. In fisa tehnica, Clio RS Gordini este trecut cu 11,2 litri in oras la suta de kilometri si 6,5 afara. In test am atins alte valori, respectiv 14 afara sI 9 urban, cu mentiunea ca am alternat momentele de goana nebuna cu cele de acalmie.

Clio RS are cinci stele la testele de siguranta, iar pe lista dotarilor trebuie sa trecem cele opt airbaguri, sistemele ABS si ESP, tetierele si centurile pretensionate. La randul sau, tehnologia de la interior presupune aerul conditionat, oglinzile si geamuri electrice, senzori de lumina si ploaie, sistem audio ce are conectivitate USB si iPod-ul si cruise-control. Pentru toate cele de mai sus, insa, Renault Clio RS Gordini va scoate din buzunar 22.300 euro.

Renault Clio RS Gordini
Cilindree: 1.998 cmc
Putere: 200 CP/7.100 rpm
Cuplu maxim: 215 Nm/5.400 rpm
Acceleratie 0-100 km: 6,9 secunde
Viteza maxima: 225 km/h
Consum oficial: 11,2 urban, 6,5 extra
Volum rezervor: 55 l
Volum portbagaj: 288 l
www.automarket.ro

×