x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Renault Grand Scenic, pentru familişti convinşi

Renault Grand Scenic, pentru familişti convinşi

21 Apr 2012   •   21:00
Renault Grand Scenic, pentru familişti convinşi

Monovolumul de la Renault ofera printre cele mai bune cifre din segment pentru portbagaj si spatiu la interior. Din iunie insa va avea un adversar de temut in fratele de "sange" Dacia Lodgy

Daca doriti o masina cu care sa puteti transporta jumatate de casa atunci cand plecati in vacanta, atunci Renault Grand Scenic poate fi varianta ideala. Modelele constructorului francez sunt recunoscute pentru functionalitate si confort, mai putin insa pentru performante dinamice si spectaculozitate. Grand Scenic se inscrie in aceleasi tipare. Duce cu usurinta la destinatie o familie cu doi sau trei copii, plus bagajele aferente si se simte bine in regim de autostrada, unde ofera un consum scazut de carburant.

Aspectul nu este tocmai argumentul suprem al segmentului. Este destul de greu sa faci un monovolum care sa ofere cat mai mult spatiu la interior, dar de afara sa arate impresionant. Inspirat evident din Megane, Grand Scenic este totusi cald si prietenos, poate cu un spate care se termina cam brutal, unde era loc de mai multa atentie. Portierele supradimensionate faciliteaza accesul pasagerilor in masina, totodata subliniind caracterul familist al acesteia.

Renault Grand Scenic este disponibil in trei variante de motorizare: 1.6 litri 16 V, 1.5 dCi 110 CP si 1.9 dCi 130 CP (sapte locuri). In cadrul testului am avut parte de versiunea diesel de 1.5 litri, care se recomanda drept cea mai adecvata pentru piata romaneasca. Acest motor dezvolta 110 CP si un cuplu de 240 Nm, ambele valori fiind suficiente pentru ca masina sa-si faca treaba cu brio. Raspunsul de sub capota este destul de prompt si eficace. Cu o transmisie manuala in sase trepte bine etajate, propulsorul urca frumos pana la o viteza de croaziera de 120-125 km/h, abordabila in regim de autostrada, dupa care motorul devine prea vocal, iar limitele puterii sale incep sa se simta. Oficial, consumul mixt al lui Grand Scenic este de 4,9 litri la suta de kilometri. In cadrul testului, in oras am scos in jur de sase litri, in timp ce in afara Bucurestiului consumul a fost de 5,5 litri. Pe autostrada, la o viteza de 125 de kilometri, computerul de bord a indicat un consum de 7,9 litri.

La interior, materialele folosite sunt de calitate. Exista suporturi de pahare pentru sofer si pasagerul din dreapta, precum si masute inglobate in scaune pentru cei aflati pe bancheta din spate. Portbagajul are un volum de 645 de litri, una dintre cele mai bune valori din clasa. In standard, modelul vine cu ABS, airbaguri frontale si laterale pentru sofer si pasager, alaturi de airbaguri pentru cap, sistem de control al stabilitatii cu CSV (sistem de control al subvirarii), EBD, limitator de viteza si doua puncte de fixare ISOFIX pe bancheta din spate. Accesul in masina se face cu card, iar pornirea de la buton. In plus, exista navigatie, port USB si AUX, senzori de parcare si comenzi pe volan. Afisajul de bord este amplasat central, in dreptul consolei, permitand mai multe posibilitati cromatice, dar nu numai atat: clientul poate opta daca vrea doar vitezometru sau vitezometru digital si tahometru cu aspect analogic. Cu un pret de pornire de 17.100 de euro, versiunea testata, cu echipare Privilege, costa 20.600 de euro (TVA inclus).

Renault Grand Scenic 1.5 dCi
● Cilindree: 1.461 cmc
● Putere: 110 CP
● Cuplu: 240 Nm/1.750 rpm
● Transmisie: manuala, in sase trepte
● Acceleratie 0-100 km: 12,5 secunde
● Viteza maxima: 180 km/h
● Comsum mixt oficial: 4,9 l/100 km
● Rezervor: 60 litri
● Volum portbagaj: 645 de litri

×