x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Renault Koleos, la adolescenţă

Renault Koleos, la adolescenţă

15 Iun 2012   •   22:15
Renault Koleos, la adolescenţă

SUV-ul compact al constructorului francez a primit o restilizare la patru ani de la lansare, modificarile fiind vizibile mai ales in partea frontala, care este sensibil diferita fata de modelul original

In momentul cand a aparut pe piata acum patru ani, Koleos a fost vazut mai degraba doar ca un moft al celor de la Renault de a fi si ei prezenti pe segmentul SUV-urilor compacte. Anii au trecut, masina nu a rupt gura targului ca vanzari, dar nici nu s-a facut de rusine, asa ca poducatorul i-a gandit o restilizare, menita sa sublinieze maturizarea modelului, dar in acelasi timp si continuitatea sa pe segment.

Adevarul este ca Renault Koleos s-a dovedit o masina mult mai buna decat pare la prima vedere. Pentru un SUV are de depasit handicapul important ca nimeni nu prea asocia sigla romboidala cu producatorul unor modele off-road. Dar Koleos se descurca foarte bine atunci cand iese de pe asfalt. Ok, nu trebuie comparat cu "regii noroaielor" precum Land Cruiser, G-Klasse, Pathfinder sau Pajero, dar pe zona sa, unde se bate cu Opel Antara, Chevrolet Captiva, Mazda CX-5, Kia Sorento si Hyundai Santa Fe, meciul e strans.

Fata de generatia-mama, faceliftul e imbunatatit sensibil la nivelul aspectului. Mai ales partea frontala arata mult mai bine, nu putine fiind privirile pe care le-a atras pe strada. La interior nu sunt multe schimbari, dar conteaza. Scaunele fata sunt mai mari, iar ornamentele bordului au primit o imitatie de aluminiu, mult mai potrivita decat plasticul din trecut. In plus, lucrurile sunt mai bine realizate calitativ. Posteriorul si-a pastrat acelasi stil de deschidere din doua usi, cu deschidere inversa pe verticala. Cu motorizarile este si mai simplu, deoarece Koleos ofera o singura varianta mare si lata sub capota: un diesel de 2.0 litri si 175 cai-putere, disponibil cu doua variante de transmisie, manuala in sase trepte si automata. La test am avut parte de cutia manuala, care este bine etajata, ceea ce ajuta la traficul in regim urban, atat pentru reducerea consumului, cat si pentru manevrabilitatea masinii in jungla din oras. Motorul ofera un cuplu de 360 Nm de la 2.000 de rotatii, valoare decenta pe segment, si este totodata destul de silentios. Ca senzatie personala, Koleos este unul dintre SUV-urile cel mai bine adaptate traficului urban, unde si consumul inregistrat in test a fost in regula, de 8 litri la suta de kilometri. Scos pe autostrada, Koleos a avut nevoie de 6 litri pentru a-si astampara setea, ceea ce, la un calcul rapid cu rezervorul de 65 de litri, ar duce spre o excelenta autonomie de 1.000 de kilometri! In orice caz, daca n-or fi o mie, macar 900 de kilometri se pot rula fara pobleme cu un singur plin.

Tinuta de drum este tipica unui SUV inclinat spre confort, asa ca suspensiile absorb bine denivelarile. Pe viraje, ruliul este destul de pronuntat, platindu-se pret pozitiei inalte de volan garzii mari la sol. In off-road, Koleos face fata lejer unor provocari medii, unde de aceasta data sistemul de tractiune integrala si garla inalta il ajuta din plin. Masina vine in standard cu destula tehnologie, fiind de enumerat comenzile de pe volan, radio CD cu MP3 si asistenta la urcarea si coborarea rampelor, tempomat si alte elemente de acest gen. Optional se pot adauga trapa electrica din sticla, faruri bi-xenon si sisteme de monitorizare a presiunii in pneuri si de navigatie. Tod in standard, Koleos are ESP, un set de airbag-uri frontale, laterale si cortina pentru locurile din fata, precum sistemul ABS cu asistenta la franarea de urgenta. De altfel, SUV-ul a primit foarte recent cinci stele la testele de siguranta EuroNCAP. Modelul testat costa 30.400 de euro (TVA inclus), dar pretul de intrare in gama pleaca de la 27.550 de euro, in conditiile in care vorbim despre aceeasi motorizare si numai despre versiuni de echipare diferite.

DATE TEHNICE
● Cilindree: 1.995 cmc
● Putere: 175 CP/3.750 rpm
● Cuplu maxim: 360 Nm/2.000 rpm
● Transmisie: manuala, in sase trepte
● Acceleratie 0-100 km: 9,9 secunde
● Viteza maxima: 191 km/h
● Consum oficial: 6,4 l (mixt), 7,5 l (urban), 5,7 l (extra)
● Volum rezervor: 65 litri
Volum portbagaj: 450 litri

×