x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Renault Latitude, confort în stil francez

Renault Latitude, confort în stil francez

de Dragos Stoica    |    26 Aug 2011   •   21:00
Renault Latitude, confort în stil francez

Tendinta de schimbare de pe piata mondiala a atins si Renault. Daca in trecut constructorul francez mergea aproape exclusiv pe masini de volum, VelSatis a reprezentat deja de acum cativa ani o alta directie, caracterizata prin confort in locul sportivitatii, dar si austeritatii altor modele. Acum, Renault a dorit sa realizeze o limuzina de clasa medie superioara, iar rezultatul este Latitude.

Cu dimensiuni foarte generoase, de aproape cinci metri lungime, automat te gandesti ca masina putea fi pozitionata tot in clasa mare, asemeni lui VelSatis. Totusi, Renault prefera sa aseze Latitude cu o treapta mai jos, din ratiuni de marketing, deoarece, orice s-ar spune, lupta e mai usoara aici. Aspectul impozant este specific segmentului, dar ceea ce frapeaza este faptul ca Latitude seamana prea putin cu celelalte modele din gama Renault. Daca Laguna, Megane sau Fluence se vad imediat ca apartin aceleiasi familii, la Latitude ascendenta este mai putin evidenta. Concret, fata mai seamana, dar spatele aproape deloc, fara ca asta sa fie neaparat un lucru rau. Doar chestie de gust, asa ca probabil pozele sunt mai edificatoare pentru fiecare in parte.

Modelul testat a fost echipat cu un motor turbodiesel de 2.0 litri, cu 175 CP, cu o transmisie automata. Cuplul de 360 Nm se simte imediat, chiar daca masina n-are cea mai rapida acceleratie. In orice caz, din prima realizezi ca este un vehicul realmente ideal pentru drumuri lungi sau vacante. Trenul de rulare este orientat tot pe aceeasi idee, gratie unor suspensii McPherson pe fata si unora multilink pe spate. Absoarbe excelent orice gropi de pe sosele, in schimb are ceva ruliu pe virajele luate mai in forta. Directia surprinde, in sensul ca te-ai astepta sa fie moale. Daca in oras lucreaza in acest mod, la viteze mari se intareste imediat. Conchizand, tinuta de drum este fireasca unei masini cu asemenea coordonate.

Nu ofera performante dinamice deosebite, dar are parte de reprize foarte bune pentru depasire, multumita atat cuplului, cat si transmisiei automate adecvate. Consumul insa difera semnificativ fata de ceea ce avanseaza fisa tehnica. Daca oficial este dat un consum mixt de 6,5 litri la suta de kilometri, personal n-am putut cobori deloc sub 9 litri, in conditiile rularii aproape egale pe autostrada si in oras. Cu un rezervor de 70 de litri, asta inseamna o autonomie de aproape 750 de kilometri.

Interiorul este piesa de rezistenta a lui Latitude. Este mult spatiu, foarte mult, mai ales pentru cei din fata. Cat despre sofer, acesta este de-a dreptul privilegiat, scaunul sau avand o functie de masaj excelenta, extrem de activa, cu patru variante de intensitate. Materialele folosite sunt de calitate si placute la atingere, in timp ce bordul are un aer rezervat, dar care se potriveste. Gadget-urile pe care le numara limuzina realizata in Coreea de Sud numara sistem audio Bose cu 10 boxe, Bluetooth, camera video pentru asistenta la parcarea cu spatele, navigatie, computer de bord, pachet 'Drumuri dificile', parbriz atermic, iar lista poate continua. Optional, se poate alege o trapa panoramica. Renault Latitude 2.0 dCi Luxury, adica versiunea testata, costa 28.100 de euro cu TVA inclus, putand fi achizitionata cu o garantie pe trei ani sau 150.000 de kilometri.

Fisa tehnica 2.0 dCi Luxury
Cilindree: 1.995 cmc
Putere: 175 CP/3.750 rpm
Cuplu: 360 Nm/2.000 rpm
Transmisie: automata, sase rapoarte
Acceleratie 0-100 km: 9,9 secunde
Viteza maxima: 215 km/h
Consum mixt oficial: 6,5 l/100 km
Volum rezervor: 70 l
Volum portbagaj: 477 l

×
Subiecte în articol: auto&moto