x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Revoluţia franceză. Citroen C-Elysée atacă Europa

Revoluţia franceză. Citroen C-Elysée atacă Europa

de Sebastian S. Eduard    |    01 Noi 2012   •   22:39
Revoluţia franceză. Citroen C-Elysée atacă Europa

Are un nume pretenţios ce emană rafinament. Cu toate aceasta nu se ridică la aristrocraţia unui C6. Iar acest fapt este un lucru bun, pentru că, în contrapartidă, are un preţ de apărat. Doamnelor şi domnilor – Citroen C-Elysée, o berlină care ar putea porni revoluţia…

În Europa preţul începe să conteze din ce în ce mai mult. Au înţeles-o pe deplin şi cei de la Citroen care ne propun din această toamnă o maşină a cărui preţ de pornire este comparabil cu cel al unui Logan ceva mai accesorizat. Primeşti la schimb o maşină robustă, cu un spaţiu de depozitare generos, dar care se bucură de experienţa Citroen în tehnologie şi design. 

Anduranţă
Citroen a lansat această maşină pentru a rezista trecerii timpului şi a kilometrilor. Condiţiile extreme de drum din unele ţări au fost luate în considerare în stadiul de design. Acest lucru a dus la propunerea unei garde la sol generoase, a unei protecţii suplimentare sub caroserie şi a unui design ranforsat al caroseriei cu ajutorul unor şuruburi.

Alături de un design optimizat în termeni de spaţiu şi dimensiuni, Citroën C-Elysée este disponibil cu o gamă de echipamente moderne, intuitive, pentru confort, atât în standard cât şi ca opţiuni, în funcţie de ţară. Acestea includ sistem aer condiţionat cu afisaj digital, senzori de parcare spate, pilot automat/limitator de viteză, precum şi un radio cu funcţie mp3 şi kit hands-free prin Bluetooth
Motorizări
Citroën C-Elysée vine cu un nou motor VTi 72 pe benzina, conceput special pentru condiţiile de trafic şi combustibil de pe pieţele internaţionale. Noua generaţie de propulsoare a fost concepute pentru performanţa optimă (72 CP, cuplu de 110 Nm de la 3.000 rpm), consum redus de carburant (de la 5 l/100 km, o îmbunătăţire cu 22% faţă de motorul 1.4i pe care îl înlocuieşte) şi fiabilitate, chiar şi în cele mai servere condiţii. Acesta poate fi montat pe o cutie manuală sau automată cu cinci viteze. Noul motor VTi 115, împreună cu o cutie manuală sau automată, încheie gama motorizărilor pe benzină. Citroën C-Elysée poate fi echipat cu motorul HDi 92, un propulsor diesel care a fost produs deja în peste 6 milioane de exemplare şi care îmbină performanţele (cuplu mare la turaţii mici) cu consumul redus de carburant (4.1 l/100 km).

Puţină istorie
Iniţial, Elysee a fost maşina pe care Citroen a lansat-o pe piaţa din China, la începutul anilor 2000. Elysee "de Europa” nu are nimic de-a face cu primul model. Designerii au pornit de la o coală albă atunci când au început proiectarea ei. Cu toate acestea, câte ceva din filosofia chinezească a modelului tot a rămas: Elysee este o maşină în trei volume extrem de încăpătoare, cu un portbagaj  (obsesia românului, nu?) de 506L.

×
Subiecte în articol: Citroen C-Elysee