x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Scrisori

24 Feb 2007   •   00:00
Scrisori
  • Panait Eugenia, Bucuresti: "Am nascut acum o luna si nu stiu in ce consta trusoul bebelusului si ce trebuie sa fac pentru a intra in posesia lui. Mentionez ca locuiesc in Sectorul 6 al Capitalei. Va multumesc."
    RASPUNS: Parintii copiilor nascuti dupa data de 1 ianuarie 2007 pot depune cerere pentru acordarea contravalorii in lei a trusoului pentru nou-nascuti la Serviciul Alocatii si Indemnizatii din cadrul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului in Sectorul 6. Contravaloarea trusoului este in valoare de 150 RON si poate fi obtinuta de oricare dintre parinti/ reprezentantul legal al copilului dupa depunerea urmatoarelor documente: cerere tip, declaratie pe propria raspundere ca nu a ridicat contravaloarea trusoului, copie carte de identitate parinte si copie certificat de nastere copil. Banii vor putea fi ridicati in termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de la casieria Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sectorul 6. Parintii copiilor nascuti in perioada 1 ianuarie-1 iunie 2007 pot depune cerere pentru ridicarea contravalorii trusoului pana la data de 15 iunie 2007 la sediul Serviciului Alocatii si Indemnizatii situat in str. Drumul Sarii nr. 2, Sector 6. Pentru copiii nascuti dupa data de 1 iunie 2007 se va acorda trusoul in conformitate cu prevederile Legii 482/2006.

  • Dobre Raluca, Bucuresti:
  • "Am o nelamurie si sper sa ma ajutati sa aflu ce trebuie sa faca sora mea. Aceasta a nascut la data de 7 ianuarie 2007 un baietel, este primul ei copil si vrem sa stim ce trebuie sa faca pentru a putea beneficia de alocatia de nou-nascut. Multumim."
    RASPUNS: Aceasta alocatie de nou-nascut se acorda o singura data, si pentru mamele care au nascut dupa data de 1.01.2007 este in valoare de 205 RON. Alocatia se ridica de la sediul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului din sectorul in care locuiti. Suma se ridica in baza buletinului/cartii de identitate a mamei si a certificatului de nastere al copilului.

  • Leu Mihai:
  • "Am depus certificatele de actionar la o fabrica de lana din Lunca Calinicului Brasov. Nu am primit nici un ban. Va rog sa ma sfatuiti ce sa fac cu ele. Multumesc."
  • Madalina Vasilie, Ialomita: "Sora mea este in posesia mai multor certificate de actionar. In anul 1991, ea a fost inregistrata la o anumita societate din Bucuresti. Problema este ca noi nu stim cum sa aflam adresa actuala a firmei respective, deoarece la vechea adresa nu mai are sediul firma in cauza. De asemenea, mentionez ca in decursul acestor ani sora mea nu a primit nici un raspuns de la dansii de atunci si nici banii aferenti. Va rog sa ne spuneti ce putem face si unde sa ne adresam pentru a afla daca certificate valoreaza ceva."
    RASPUNS: Orice societate care are actiuni distribuite public este obligata sa anunte burselor unde sunt tranzactionate, in presa si in Monitorul Oficial datele AGA, ca si date despre activitatea sa. Informatii puteti obtine si de la o filiala locala a unei societati de servicii de investitii financiare, care este autorizata sa intermedieze tranzactionarea actiunilor la una dintre cele doua burse. Publicul interesat poate consulta si site-urile: www.rasd.ro (pentru societatile cotate la Bursa Electronica Rasdaq) si www.bvb.ro (pentru cele cotate la Bursa de Valori Bucuresti), unde sunt disponibile rapoartele societatilor emitente de actiuni, facute publice conform legii.

  • Dumitrescu Ana-Maria, Bucuresti:
  • "Am lucrat la o intreprindere care in prezent nu mai este, adica a dat faliment. Am lucrat la dansii in perioada 1970-1998. Din nefericire, m-am imbolnavit destul de grav la inima, si din aceste motive am fost nevoita sa ma pensionez medical cu handicap de gradul II accentuat. Va rog sa-mi spuneti ce facilitati au cei pensionati medical cu handicap de gradul II accentuat. Am incercat sa aflu amanunte despre acest aspect, dar nu am reusit sa primesc informatii."
    RASPUNS: Ne-am interesat pentru dumneavoastra la Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap (ANPH), si dansii au nevoie de date suplimentare - anul in care v-ati pensionat si in baza carei legi (daca sunteti pensionara de invaliditate - pensionata de Comisia de expertiza medicala a capacitatii de munca sau sunteti persoana cu handicap - incadrare stabilita de comisia de expertiza medicala a persoanelor cu handicap) pentru a va putea oferi informatii exacte. De aceea este mai bine sa va adresati direct ANPH, cu adresa in Calea Victoriei nr. 194, Sector 1, Bucuresti, telefon 021-212.54.38.

  • Raidan Marian, Tulcea:
  • "La data de 8.05.2004 am implinit varsta de 60 de ani. Am vechime completa de 35 de ani, patru luni si douazeci si cinci de zile. Casa Judeteana de Pensii a judetului Tulcea insa refuza sa ma pensioneze anticipat. Desi am cerut lamuriri nu am reusit sa aflu motivul adevarat al refuzului lor. Dansii mi-au spus doar ca nu am acest drept. In momentul de fata sunt pensionat pe caz de boala din anul 1997, gradul II. In luna mai a anului 2006 am facut cerere prin care solicitam pensionarea anticipata, avand varsta si vechimea completa, dar spre surprinderea mea, cererea mi-a fost refuzata. Nu pot sa inteleg de ce nu pot pur si simplu sa ma pensionez. Va cer ajutorul, deoarece eu am o pensie de invaliditate foarte mica. De cate ori pensiile au fost recorelate, pensiile de invaliditate nu au fost luate in seama. Va rog sa ma lamuriti dumneavoastra. Ce trebuie sa fac pentru a putea iesi la pensie?".
  • Popescu Pavel, Bucuresti: "Am iesit la pensie la data de 1.11.2002. Ma intereseaza sa aflu daca la data pensionarii trebuie sa mi se ia in calcul la stabilirea pensiei si sporurile pe care le-am avut la data pensionarii. Mentionez ca am lucrat in grupa I de munca 25 de ani, 11 luni si 20 de zile, restul de vechime pana la 30 de ani si o luna l-am lucrat in alte fabrici si intreprinderi, avand in total stagiu de cotizare de 46 de ani si 6 luni. Vreau sa stiu de ce nu mi s-au calculat sporurile de la data de 1.11.2002, data pensionarii. De ce nu mi se dau din urma drepturile?".
    RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Casa Judeteana de Pensii sau la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale cu adresa in strada Latina numarul 8, Sector 2, Bucuresti, telefon Infoline - 021 - 250.91.11, sau 0800.826.727 (linie telefonica gratuita), pentru a oferi amanuntele necesare rezolvarii situatiei dumneavoastra.

    APEL
    „Locuiesc n Galati si am un baiat de 8 ani , Craiu Bogdan Stefan, diagnosticat de la vArsta de 4 luni cu tetrapareza spastica forma severa, retard motor sever cu elemente extrapiramidale. Bogdan a fost un copil foarte dorit de familia mea si l-am nascut perfect sanatos, dar la 4 luni, din cauza unei raceli si a unui tratament neadecvat, a facut mai multe complicatii, iar medicii au stabilit acest groaznic diagnostic. Am fost la toate clinicile de recuperare din RomAnia, si la ora actuala baietelul meu misca mAinile si picioarele, dar nu poate coordona miscarile ca o persoana normala, nu vorbeste, iar acest lucru l ntristeaza cel mai rau.

    Bogdan este singurul meu copil, iar sotul meu a decedat n 2003 din cauza unui cancer galopant, de atunci singurul meu sprijin fiind mama mea, care ma ajuta sa am grija de Bogdan. De cAteva luni port corespondenta cu o clinica din China, care mi-a cerut toate analizele lui Bogdan. Dupa ce au analizat cazul lui mi-au confirmat ca poate fi operat si ca are sanse foarte mari sa redevina un copil «normal». Visul nostru este sa ajungem n China, dar, pentru ca acest lucru sa fie posibil, avem nevoie de 30.000 de dolari. Clinica ne-a programat pentru prima interventie n luna aprilie a acestui an si ne rugam la Dumnezeu sa ne ajutati voi, oameni de bine, cu sufletul mare, pentru a strAnge aceasta suma. Am fost programati pentru data de 23 aprilie 2007, dar pAna pe data de 28 februarie 2007 trebuie sa dam un avans de 20% (4.600 de dolari), iar pAna la data de 9 aprilie trebuie sa achitam diferenta de pAna la 23.000 de dolari. Suma de 23.000 de dolari reprezita sase injectii cu celule stem, cazarea si recuperarea, transportul, masa si celelalte cheltuieli ne costa 7.000 de dolari, de aceea am precizat ca noi avem nevoie de 30.000 de dolari. Toata speranta si credinta o am n bunul Dumnezeu si n oamenii care se gAndesc ca si copilul meu se va putea juca ntr-o zi, va putea vorbi si va putea merge. Sunt dispusa sa fac orice pentru ca fiul meu sa aiba o viata mai buna si mai fericita, sa poata sa mi spuna «mama», sa cAnte si sa mearga la scoala asa cum fac toti copiii. Adresa de contact: Str. Regimentul 11 Siret nr. 18, bl. 34, ap. 1 tiglina 1, loc. Galati, jud. Galati, tel: 0236/43.73.03. Am deschis urmatoarele conturi bancare: Cont BCR: RO56RNCB0141032266760 n EURO si RO83RNCB0141032266760003 n RON. Va multumesc din suflet!"
    Craiu Geta
  • ×
    Subiecte în articol: arhiva jurnalul bucuresti