x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Scrisori - 20 mai 2005

0
19 Mai 2005 - 00:00
Metea Ioan, Bucuresti:
"Doresc sa ma inscriu in programul de vanzare a automobilelor vechi pentru achizitionarea unora noi. Am fost la o firma din domeniu la 20 aprilie si cei de acolo mi-au spus ca inscrierile incep la 25 aprilie. La 25 aprilie, cand m-am prezentat la aceasta firma ni s-a spus ca listele au fost intocmite din noiembrie. Ce putem face noi in aceasta situatie?".

RASPUNS: Va puteti inscrie pe lista altui producator sau importator validat pentru achizitionarea unei masini noi, in programul de obtinere a 30 de milioane in schimbul autoturismului vechi, ca avans pentru achizitionarea unei masini noi. Lista cu producatorii sau importatorii autorizati o puteti consulta pe Internet, la adresa: http://www.afm.ro/masini.htm.

Marinescu Cecilia:
"Am vazut ca le raspundeti cititorilor cu multa bunavointa. Am si eu o problema in care as vrea sa ma lamuriti, daca puteti, bineinteles. Cum pot sa fac transcrierea actelor de stare civila intocmite in strainatate? Am mare nevoie sa stiu acest lucru. Va multumesc.

RASPUNS: Potrivit Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, in conformitate cu art.63 alin. (2) din Metodologia de aplicare unitara a dispozitiilor Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila, cu modificarile si completarile ulterioare, documentele necesare transcrierii acestor acte in Romania sunt urmatoarele: cererea de transcriere adresata primariei localitatii in raza careia aveti domiciliul (efectuata de dumneavoastra sau prin imputernicit cu procura speciala); certificatul ori extrasul original procurat din strainatate; o fotocopie (xerocopie) legalizata a acestora si traducerea in limba romana a certificatului ori a extrasului procurat din strainatate. Fotocopiile legalizate ale certificatelor sau extraselor originale, precum si traducerile in limba romana ale acestora, trebuie sa fie autentificate fie de un notar public roman, fie de un notar public strain, dar sa aiba aplicata Apostila. Dumneavoastra nu ati precizat daca locuiti in strainatate. In acest caz puteti solicita inscrierea in registrele de stare civila romane, de la misiunile diplomatice sau oficiile consulare de cariera ale Romaniei, a certificatelor de stare civila eliberate de autoritatile straine, in cazul in care inregistrarea actului sau faptului de stare civila a fost facuta in prealabil la autoritatile din statul in care va aflati. Documentele necesare inscrierii sunt: cererea de inscriere in registrele de stare civila romane (se depune la misiunea diplomatica sau la oficiul consular de cariera al Romaniei din tara unde a fost facuta inregistrarea in prealabil; pasaportul (in orginal si copie simpla) care atesta ca sunteti cetatean roman si certificatul de stare civila original, copia legalizata si traducerea acestuia, facuta de catre misiunea diplomatica, sau de un notar public din tara de resedinta, avand aplicata Apostila.

R. L., Urziceni, jud. Ialomita:
"Doresc sa stiu ce oferte de locuri de munca in strainatate exista pentru meseria de asistent medical generalist dar si pentru cea a sotului meu care este calificat in meseriile de: lacatus mecanic, operator industrie alimentara si este sofer profesionist categoriile B, C+E. Va rog, daca se poate, sa-mi spuneti si necesarul de acte pentru dosar."

RASPUNS: Ofertele de munca le puteti afla daca veti suna la: 021 - 315.88.44 sau sa mergeti personal la Oficiul pentru Migrarea Fortei de Munca (OMFM) cu sediul in strada Valter Maracineanu numarul 1-3, Bucuresti. Dosarul dumneavoastra de inscriere in banca de date a OMFM trebuie sa contina urmatoarele documente: copie dupa buletin (cu o valabilitate de minim 6 luni); copie dupa pasaport (cu o valabilitate de minim 6 luni); cazier judiciar sau declaratie pe propria raspundere ca nu aveti antecedente penale; copie dupa actele de studii si certificatele de calificare absolvite - legalizate la notariat; copie dupa cartea de munca (toate paginile scrise) sau declaratie pe propria raspundere ca nu aveti carnet de munca - legalizata la notariat; adeverinta medicala de la medicul de familie ca sunteti clinic sanatos si ca nu figurati in evidenta cu boli cronice; curriculum vitae (modelul se afla la sediul Oficiului); fisa personala (modelul se afla la sediul Oficiului); 1 fotografie tip pasaport. Daca conditiile dumneavoastra corespund cu cerintele solicitate de angajator, veti fi instiintat de OMFM sa va prezentati la selectiile si preselectiile organizate in cooperare cu Ambasada tarii respective din Romania si reprezentantii angajatorilor straini.

Man Zoe, Bucuresti:
"Am 57 de ani si sunt pensionata gradul II nerevizuibil. Vreau sa stiu daca pot depune actele pentru pensie de vechime."

RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Casa de Pensii a sectorului in care domiciliati sau la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, telefon Infoline - 250.91.11, pentru a oferi amanuntele necesare rezolvarii situatiei dumneavoastra.

Jorascu Valeria, Bucuresti:
"Va scriu in numele tatalui meu care locuieste acum in comuna Odobesti, judetul Dambovita. Se numeste Militaru D. Ion, este nascut la 4.05.1924 in satul Odobesti - cred ca atunci apartinea raionului Titu, regiunea Bucuresti. Tatal lui se numea Militaru Dumitru. Tatal meu nu a putut sa-l cunoasca pe parintele lui deoarece a decedat cand acesta avea sase luni, iar pe vremea aceea nu era la indemana tuturor sa faca poze. Tatal meu are acum o varsta inaintata si are dorinta asta in suflet, eu vreau sa-l ajut, dar nu stiu cum sa procedez sa descopar o fotografie a bunicului. Ma gandesc ca poate un livret militar se mai poate gasi in nu stiu care arhiva. Va rog din suflet numai sa ma indrumati sa gasesc o modalitate de rezolvare a acestei probleme."

RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la U.M. 02405 Pitesti - Arges unde se afla arhivele militare.

Baicu Adriana, com. Floresti, Mehedinti:
"Lucrez la scoala generala Floresti cu program redus din 2001 pana in prezent. Sunt insarcinata in opt luni si jumatate si am cerut sa mi se dea concediu postnatal. Nu au fost de acord sa imi dea, nici macar fara plata. Mentionez ca lucrez cu carte de munca, si mi s-a spus ca am dreptul doar la 120 de zile concediu. As vrea sa imi spuneti care sunt drepturile mele. De asemenea, as dori sa stiu daca pot beneficia de somaj ca sa stau acasa cu copilul."

RASPUNS: Daca ati lucrat cu jumatate de norma nu veti putea beneficia de plata indemnizatie pentru cresterea copilului pana la varsta de doi ani. In mod normal, daca ati fi lucrat cu norma intreaga ati fi putut beneficia de o perioada de 126 de zile calendaristice de concediu pentru sarcina si lauzie, perioada in care ati fi beneficiat de indemnizatie de maternitate. Puteti beneficia de somaj numai daca angajatorul va desface contractul de munca, nu si daca va dati demisia.

CONTRACTUL DE ARENDARE

Contractul de arendare este un contract prin care una dintre parti, numita arendator, transmite celeilalte parti, numita arendas, bunuri agricole in vederea exploatarii pe o durata determinata si in schimbul unui pret, numit arenda, stabilit de parti.

Arendarea este reglementata de Legea nr. 16/1994. Potrivit acestei legi, sunt valabile si opozabile numai contractele de arendare incheiate in scris (indiferent ca inscrisul este autentic sau doar sub semnatura privata) si inregistrate in termen de 15 zile de la incheiere la primaria in a carei raza teritoriala se afla bunurile arendate.

CONTRACT. In calitate de arendator, contractul poate fi incheiat de catre proprietar sau alt detinator legal al bunurilor ce formeaza obiectul contractului si care are dreptul de exploatare agricola a bunurilor respective. Sub sanctiunea nulitatii absolute, arendasul nu poate subarenda, total sau partial, bunurile agricole arendate.

In calitate de arendas, contractul poate fi incheiat numai de catre persoane fizice care sunt cetateni romani - indiferent daca au domiciliul in tara sau in strainatate - si au pregatire de specialitate agricola, practica agricola sau un atestat de cunostinte agricole si reprezinta garantiile solicitate de arendator. Arendasii persoane juridice trebuie sa aiba nationalitate romana si sediul in Romania, inclusiv cele cu capital partial sau integral strain sa aiba ca obiect de activitate exploatarea terenurilor agricole si sa prezinte garantiile solicitate de arendator.

BUNURI. Pot fi arendate numai bunurile cu destinatie agricola care trebuie sa fie complet si precis determinate in contractul de arendare. Prin bunuri agricole care pot fi arendate se intelege terenuri cu destinatie agricola, si anume: terenuri agricole productive si arabile, viile, livezile, pepinierele viticole, pomicole, arbustii fructiferi, plantatiile de hamei si duzi, pasunile impadurite, terenurile ocupate cu constructii si instalatii agrozootehnice, amenajari piscicole si de imbunatatiri funciare, drumurile tehnologice, platformele si spatiile de depozitare care servesc nevoilor productiei agricole si terenurile neproductive care pot fi amenajate si folosite pentru productia agricola, precum si animalele, constructiile de orice fel, masinile, utilajele si alte asemenea bunuri destinate exploatarii agricole.

CONDITII. Codul Civil a lasat la libera apreciere a partilor stabilirea pretului arendarii, fie sub forma unei sume de bani, fie sub forma unei cantitati de produse agricole platibila in natura.

Durata arendarii trebuie sa fie determinata de catre parti in contract, insa ea nu poate fi mai mica decat timpul necesar ca arendasul sa culeaga fructele.

Potrivit Legii nr. 16/1994 arendasul persoana fizica are un drept de preemptiune in cazul instrainarii prin vanzare a terenurilor agricole din extravilan arendate.

OBLIGATII. In temeiul contractului de arendare, arendatorul este obligat sa predea bunurile arendate in termenul si in conditiile stabilite, sa garanteze pe arendas de evictiune totala sau partiala si sa execute toate celelalte obligatii asumate prin contract. Bunurile arendate trebuie sa fie predate in stare corespunzatoare folosintei, exploatarii agricole. In plus, impozitele si taxele datorate, potrivit legii, pentru bunurile agricole sunt in sarcina arendatorului.

Arendasul are obligatia de a folosi bunurile arendate, ca un bun proprietar, in conditiile stabilite, de a mentine potentialul productiv al bunurilor arendate, de a le restitui la incetarea contractului, de a plati arenda la termenele si in modalitatile stabilite, precum si de a executa toate obligatiile contractului.

In caz de neexecutare culpabila a obligatiilor de catre arendator sau arendas, oricare dintre parti poate cere in justitie rezilierea pentru neexecutare de obligatii.
Citeşte mai multe despre:   arhiva jurnalul,   bunurile,   civilă,   stare,   arendate,   munca

Serviciul de email marketing furnizat de