x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Scrisori

0
07 Apr 2005 - 00:00

  • 8 aprilie 2005
  • CODUL CONSUMULUI
    In temeiul Legii nr. 296/2004 privind Codul Consumului, pe langa obligatiile agentilor economici, in general, sunt reglementate obligatiile anumitor categorii de agenti economici, respectiv:

    Obligatiile distribuitorilor:
  • a) sa se asigure ca produsele oferite spre comercializare sunt sigure si respecta conditiile prescrise sau declarate;
  • b) sa nu comercializeze produse despre care detin informatii sau considera ca pot fi periculoase;
  • c) sa anunte, imediat, autoritatile publice competente, precum si producatorul, despre existenta pe piata a oricarui produs de care au cunostinta ca este periculos;
  • d) sa retraga de la comercializare produsele la care organele abilitate de lege au constatat ca nu indeplinesc caracteristicile prescrise sau declarate, daca acesta constituie singurul mijloc prin care se pot elimina neconformitatile respective;
  • e) sa asigure conditiile tehnice stabilite de producator, precum si conditiile igienico-sanitare pe timpul transportului, manipularii, depozitarii si desfacerii, conform normelor in vigoare.

    Obligatiile prestatorilor de servicii:
  • a) sa foloseasca, in cadrul serviciilor prestate, numai produse si proceduri sigure si, dupa caz, daca actele normative in vigoare prevad, acestea sa fie testate si/sau certificate si sa anunte imediat existenta pe piata a oricarui produs despre care au cunostinta ca este periculos;
  • b) sa presteze numai servicii care nu afecteaza viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora;
  • c) sa respecte conditiile prescrise sau declarate, precum si clauzele prevazute in contracte;
  • d) sa asigure, la prestarea serviciilor, conditiile tehnice stabilite de producator, precum si conditiile igienico-sanitare, conform normelor in vigoare;
  • e) sa raspunda pentru prejudiciul actual si cel viitor cauzat de serviciul defectuos prestat.

    Alte obligatii ale agentilor economici sunt:
  • a) de a comercializa sau oferi, cu titlu gratuit, numai produse sigure, aflate in cadrul termenului de valabilitate si care nu prezinta riscuri pentru viata, sanatatea si/sau securitatea consumatorilor;
  • b) de a nu comercializa, in spatii in care nu pot fi asigurate conditiile de pastrare cerute de producator pentru a se preveni perisabilitatea accelerata, produse alimentare preambalate sau ambalate;
  • c) de a nu comercializa, in alte conditii decat cele cerute de legislatia in vigoare, produse nealimentare noi, folosite sau reconditionate, fara a putea fi, acolo unde este cazul, probate, verificate sau asigurate conditiile de pastrare cerute de producator, pentru a se asigura mentinerea caracteristicilor initiale ale produselor;
  • d) de a nu importa, in vederea distributiei cu titlu oneros sau gratuit, produse periculoase, expirate sau care pot afecta viata, sanatatea si/sau securitatea consumatorilor prin utilizarea acestora.
    Stefanica, Dutu & Asociatii - societate de avocati
  • APEL UMANITAR
    "Ma numesc Ion Pestec, si in 2003 am fost diagnosticat cu ciroza hepatica si noduli cancerosi la ficat. Toti medicii la care am fost mi-au zis ca singura mea sansa este transplantul de ficat. Sunt pe lista de asteptare pentru transplant la Spitalul Fundeni. Merg din trei in trei luni la controale si la teste. Singura mea sansa ar fi in Spania sau in Italia, unde operatii de acest gen sunt frecvente si se gasesc mai usor donatori. Impedimentul pentru mine este pretul foarte mare al acestei operatii - 100.000 de euro. Pentru cei ce doresc sa ma ajute ma puteti contacta la numarul de telefon 0723.186.465 sau la BCR, unde se pot face donatii in lei in contul RO49RNCB507 600008 850002."

    Tertis Lucia, Tulcea: "Ma adresez dumneavoastra, in speranta ca ma veti putea ajuta sa obtin adresa SC "Cocor" din Bucuresti. Ma intereseaza aceasta adresa pentru ca am un certificat de actionar la aceasta firma".
    RASPUNS: Adresa firmei Cocor SA este: Bd. I.C.Bratianu Nr.29-33, telefon 021 - 313.14.03, 021 - 314. 96.65, 021 - 314.96.64, 021 - 313. 92.30, 021 - 313.92.39, 021 - 314. 98.14. Trebuie sa stiti ca orice societate care are actiuni distribuite public este obligata sa anunte burselor unde sunt tranzactionate, in presa si in Monitorul Oficial, datele AGA, ca si date despre activitatea sa. Informatii puteti obtine si de la o filiala locala a unei societati de servicii de investitii financiare, care este autorizata sa intermedieze tranzactionarea actiunilor la una dintre cele doua burse. Puteti consulta si site-urile: www.rasd.ro (pentru societatile cotate la Bursa Electronica Rasdaq) si www.bvb.ro (pentru cele cotate la Bursa de Valori Bucuresti), unde sunt disponibile rapoartele societatilor emitente de actiuni, facute publice conform legii.

    Djigola Vasile, Bucuresti: "Am lucrat 42 de ani ca inginer la CFR. Am iesit la pensie in 1979, la limita de varsta. Am asteptat cu sufletul la gura mult trambitata recalculare a pensiilor, dar in zadar. Dupa aceasta recalculare a pensiilor, mie nu mi s-a modificat venitul cu nici un banut. Am facut trei cereri de recalculare a pensiei mele la Casa de Pensii, iar cei de acolo mi-au raspuns: "Ce-ai facut pana acum?". Va rog sa imi spuneti cum sa procedez. Mentionez ca am o pensie de 3.012.000 lei".
    RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale cu adresa in Strada Latina numarul 8, Sector 2, Bucuresti, telefon Infoline - 021 - 250.91.11 pentru a oferi amanuntele necesare rezolvarii situatiei dumneavoastra.

    Tudor Didina, Constanta: "Am lucrat in tipografie in perioada 1970-1996. Ca urmare a unei boli, a trebuit sa ma pensionez medical cu handicap de gradul II accentuat. As dori sa stiu ce facilitati au cei pensionati medical cu handicap de gradul II accentuat, pentru ca aici, la Constanta, nu iti da nimeni nici un raspuns".
    RASPUNS: Ne-am interesat pentru dumneavoastra la Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap (ANPH),si dansii au nevoie de date suplimentare - anul in care v-ati pensionat si in baza carei legi (daca sunteti pensionara de invaliditate - pensionata de Comisia de expertiza medicala a capacitatii de munca sau sunteti persoana cu handicap - incadrare stabilita de comisia de expertiza medicala a persoanelor cu handicap) pentru a va putea oferi informatii exacte. De aceea, este mai bine sa va adresati direct ANPH, cu adresa in Calea Victoriei nr. 194, Sector 1, Bucuresti, telefon 021-212.54.38.

    Popescu Ion, Bucuresti: "Noi, locatarii din Aleea Ilia nr. 1, bl. 58A, sc. A, Sector 2, ne-am instalat apometre in apartament, dar nu stim de ce-si bat joc de noi administratorul si presedintele, care, in urma unui anunt din iunie 2004, au hotarat sa nu ne mai citeasca apa rece contorizat. Ba mai mult, trebuie sa platim din urma cat s-a citit normal. Blocul are contor general la apa rece, iar apometrele de apartament sunt verificate metrologic. 15 apartamente au apometre in bloc. Functionarii primariei ne-au dat noua dreptate, dar acest lucru nu a schimbat situatia. Va rugam, poate ne puteti da dumneavoastra o solutie la problema noastra".
    RASPUNS: Potrivit specialistilor de la la Liga Asociatiilor de Proprietari - Habitat, "daca exista contor pe bransament, Asociatia de Proprietari nu poate refuza citirea contoarelor montate in apartamente. Acest lucru contravine si prevederilor HG 400/2003, si Hotararii Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 41/14.02.2002".

    Marta Ecaterina, Craiova, jud. Dolj: "Fiul meu, de 25 de ani, care nu are nici un venit si locuieste impreuna cu mine si cu sotul meu pensionar, poate fi considerat persoana in intretinere, pentru stabilirea deducerilor la salariul meu, potrivit Codului Fiscal? Daca raspunsul este afirmativ, cum pot dovedi institutiei in care lucrez faptul ca nu are nici un venit?".
    RASPUNS: Va puteti adresa primariei din orasul dumneavoastra pentru a afla daca fiul dumneavoastra poate sau nu sa fie considerat persoana in intretinere. In caz afirmativ, veti putea merge la Circa Financiara de unde sa luati adeverinta ca nu are nici un venit.

    Tudor Maria, Bucuresti: "Eu sunt pensionara cu o amarata de pensie de doua milioane de lei, sunt bolnava, am avut un infarct in 2003 si sunt pusa pe drumuri fara sa ma lamureasca cineva in legatura cu problema pe care o am. Tatal meu a cumparat in anul 1945 un teren de 200 mp, pe care a construit o casa din paianta fara autorizatie, deoarece nu se cerea pe atunci, si a inscris-o la perceptia de sector pentru impozite. A mai cumparat apoi, in 1950, un teren de 600 mp de la acelasi vanzator prin act de vanzare-cumparare sub iscalitura privata, adica nu se mai autentifica la Notariat, si l-a inscris la perceptia de sector la impozite. Aceste doua proprietati mi-au revenit in 1991 prin certificat de mostenitor. La Consiliul Local Sector 3, Directia Venituri Buget Local, au fost trecute pe numele meu pentru impozitare. Cand am fost sa fac intabularea acestora, nu mi s-a primit dosarul, spunand ca nu sunt pe numele meu. Care este modalitatea de efectuare a acestei situatii si unde trebuie sa ma adresez si ce sa cer pentru solutionare?".
    RASPUNS: Pentru a va ajuta in rezolvarea problemei dumneavoastra, ne-am adresat Directiei Venituri, Impozite si Taxe locale a Sectorul 3, de unde ni s-a spus ca datele pe care ni le-ati oferit sunt insuficiente si din aceasta cauza dansii nu va gasesc la cadastru. Asa ca va sfatuim sa reveniti la noi la redactie cu un telefon sau cu o scrisoare in care sa specificati toate datele de contact si alte detalii care pot fi necesare.
    Citeşte mai multe despre:   arhiva jurnalul,   bucuresti,   condiţiile

    Serviciul de email marketing furnizat de