x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Skoda a lansat ultimul său model pe piaţa din România: Rapid

Skoda a lansat ultimul său model pe piaţa din România: Rapid

29 Noi 2012   •   22:40
Skoda a lansat ultimul său model pe piaţa din România: Rapid

După lansarea de la Salonul Auto Paris, Skoda atacă piaţa românească oferind un model nou-nouţ: culmea este că acesta vine în întâmpinarea a două dintre obsesiile şoferilor români: spaţiul şi consumul.

Mai întâi de toate, Rapid este un sedan. Ceea ce este “de bine”. Apoi are un portbagaj încăpător.  Cu un volum de 530 de litri, are cu 20 de litri mai mult decât Loganul (ei bine, da, incredibil dar adevărat!). La interior spaţiul interior este şi el generos configurat oferind nu mai puţin de 19 soluţii “Simply Clever”. Mai mult, Rapid este primul model care dispune de designul complet revizuit al mărcii.

Rapid se poziţionează în propria sa gamă între Fabia şi Octavia, o nişă interesante dacă este să ne gândim că segmentul A, clasa automobilelor compacte, totalizează acoperă 36% din piaţa mondială de automobile.

Echiparea de bază include instalaţie de aer condiţionat, program electronic de stabilitate, 6 (şase) airbag-uri, închidere centralizată, geamuri electrice faţă, sistem audio original ş.a.

Modelul dispune de 3 niveluri de echipare (Active, Ambition, Elegance), cu 4 motoare pe benzină (1.2 MPI / 75 CP; 1.2 TSI / 86 CP; 1.2 TSI / 105 CP; 1.4 TSI / 122 CP) şi un propulsor Diesel (1.6 TDI / 105 CP).

Vorbeam mai devreme despre “Simply Clever”. La interior Skoda ştie să păstreze un raport bun calitate/preţ. Materialele sunt de bună calitate şi dau impresia că sunt suficient de durabile în timp. În plus, toţi foştii posesori de Skoda sau de Volksvagen pot fi mulţumiţi: toate butoanele şi comenzile sunt la locul lor, conferind un sentiment confortabil de “deja vu”.

Câteva covinte şi despre consum. Noi am testat motorizare pe benzină de 105 CP. Ni s-a părut suficient de îndrăzneaţă la plecările de la semafor şi de bine-crescută când este să treacă pe la pompă. În anumite circumstanţe, consumul din carte reflectă o cifră destul de apropiată de realitate.

Manevrabilitatea este unul din punctele forte ale modelului. Uşurinţa funcţionării volanului sau siguranţa conferită de cutia de viteze (una dintre cele mai bune testate în acest an, dacă ne este permis) ne propun Rapid ca pe un sedan “unisex” – atât bărbaţii cât şi femeile putând figura printre cumpărători.

Noua Skoda Rapid se lansează în România cu un preţ de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Oferta specială de lansare conţine şi o reducere de 1.000 Euro (TVA inclus), aplicabilă tuturor nivelurilor de echipare, mai puţin modelului de intrare Active 1.2 MPI / 75 CP.

Noi am testat:

■ Motorizare: 1.2L/105CP
■ Cutie: manuală, 6
■ Viteza maximă: 195kmh
■ Acceleraţie 0-100kmh: 10,3 s
■ Consum: 6,9/4,6/5,4

×
Subiecte în articol: skoda skoda rapid