x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Spaţiu pe patru roţi

Spaţiu pe patru roţi

de Dragos Stoica    |    13 Iul 2008   •   00:00
Spaţiu pe patru roţi

DRIVE TEST  ●  Mazda5, perfectă pentru familiile tinere
După ce a suferit un facelift faţă de modelul lansat în 2005, Mazda5 impresionează prin noul look şi prin versatilitatea interiorului.



DRIVE TEST  ●  Mazda5, perfectă pentru familiile tinere
După ce a suferit un facelift faţă de modelul lansat în 2005, Mazda5 impresionează prin noul look şi prin versatilitatea interiorului.

Frumoasă de pică, la fel ca mai toate realizările Mazda din ultimii ani. Dincolo de aspectul clasic al unui MPV compact, noua Mazda5 se înfăţişează ca o reuşită admirabilă pe segmentul maşinilor de familie, punctînd decisiv prin capacitatea de a modela interiorul în mai multe variante de spaţiu, în funcţie de necesităţile de moment.

PRACTICĂ. Păstrînd tradiţia modelului, niponii au continuat caracterul practic al maşinii. Mazda5 este de fapt singurul model MAV (Multi-Activity Vehicle) din segmentul C dotat cu două uşi culisante în spate, fiecare cu o deschidere de 700 mm, care permite accesul mai facil în maşină. Suplimentar, Mazda5 facelift oferă opţional uşi spate culisante electrice, care se deschid şi se închid în mai puţin de cinci secunde, oprindu-se automat în cazul detectării unui obstacol. În acelaşi spirit adevărat al unei maşini de familie, uşile pot fi controlate printr-un buton de lîngă scaunul şoferului, prin intermediul mînerelelor sau prin telecomandă de acces. Cît priveşte siguranţa pasagerilor, trebuie spus că Mazda5 dispune încă din standard de airbaguri frontale, laterale şi cortină, ABS, EBD şi Brake Assist, modelul obţinînd 5 stele la testele Euro NCAP. În ceea ce priveşte preţul, Mazda5 poate fi achiziţionată de la o sumă accesibilă, pornind de la 17.790 euro (taxe incluse), care urcă însă în funcţie de configuraţia fiecărei maşini în parte.

Izolată fonic

Faţă de prima generaţie, lansată în urmă cu trei ani, interiorul este mai bine izolat fonic şi, evident, mai confortabil, beneficiind de un nou rezonator de aer pentru reducerea zgomotului produs de motor. Totodată, maşina are jante mai dure şi izolare cu material de tip Thinsulate pe linia interioară a plafonului, cu scopul de a reduce zgomotul produs de rulare.

Motoare şi dotări de top

Prezent la toată gama Mazda din ultimii ani, conceptul "Zoom-Zoom" se face simţit şi la Mazda5 graţie celor patru motoare actualizate. Maşina poate fi dotată cu un diesel turbo de 2 litri, în două variante de putere, respectiv 110 şi 143 CP, ambele versiuni fiind puse în valoare de o transmisie nouă în şase trepte. Totodată, există două propulsoare pe benzină, 1.8 litri/115 CP şi 2.0 litri/145 CP, acesta fiind şi motorul existent pe modelul testat. Acesta permite atingerea unui cuplu maxim la o turaţie mai mică a motorului, precum şi un răspuns mai bun în orice treaptă de viteză. Mazda5 poate fi echipată cu un sistem nou de navigaţie cu DVD şi ecran multifuncţional de 7 inci, cu touch screen integrat în panoul central.

×
Subiecte în articol: auto mazda5