x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Volkswagen CC tradiţie cu accente premium

Volkswagen CC tradiţie cu accente premium

de Dragos Stoica    |    10 Feb 2012   •   21:00
Volkswagen CC tradiţie cu accente premium

Cu un motor diesel de 2.0 litri, tehnologie BlueMotion si 170 CP, noul CC ofera un comportament dinamic, cu consum scazut.
Noua generatie CC se desparte formal de modelul Passat, urmand sa incerce consacrarea de una singura. Practic, in acest moment, constructorul de la Wolfsburg nu mai promoveaza modelul, alaturandu-i numele principalului sau catalizator de volum, ci incearca sa-l promoveze de unul singur.

La nivelul designului, masina seamana bine cu generatia anterioara. Ceva diferente palpabile la grila frontala, la fel la nivelul proiectoarelor si al spoilerelor, dar in esenta acelasi vehicul. Vazut din lateral, e practic imposibil sa depistezi in cateva secunde care este fabricat in 2008 si care in 2012. Cea mai importanta noutate a exteriorului este data de luminile LED care echipeaza grupurile optice, de real efect si care pun masina pe tendintele generale ale vremurilor actuale. Interiorul, in schimb, a suferit mai multe modi­ficari, avand originea in generatia actuala de Passat. Un Passat ceva mai bogat, insa, deoarece aici gasim acum insertii de inox si aluminiu, touchscreen de 7 inch, plus ceva lemn, care accentueaza ideea de premium. Totodata, CC aduce acum in standard scaunele sport, cu tetiere reglabile.

In versiunea dotata cu un motor TDI de 2.0 litri, cu tehnologie BlueMotion si 170 CP, face­liftul a impresionat placut, asta mai ales datorita cuplului de 350 Nm. Noul CC ofera un comportament dinamic, in conditiile in care este limpede ca producatorul a avut in vedere orientarea sa spre un consum cat mai scazut. Oficial, CC 'inghite' 4,9 de litri la suta de kilometri. In test, care s-a desfasurat pe drum extrem de virajat, cu pante de toate felurile, curbe inguste si o gramada de stopuri, acesta s-a ridicat la 8 litri, cu mentiunea ca masina era noua, iar sistemul de climatizare a functionat fara intrerupere, la fel ca si cele de dezaburire.

Ca o estimare personala, probabil ca intr-un regim normal de exploatare, acesta va scadea pana undeva in jurul a 6,5 litri la suta de kilometri. Nota bene, pentru trafic in zona urbana exista sistem Start/Stop. Daca tot am rulat pe drum virajat, trebuie spus ca tinuta de drum este un superlativ. Cu o suspensie reglabila in trei moduri diferite, Confort, Normal si Sport, aceasta poate multumi pe oricine. Familistii vor rula evident cu primul, in timp ce la cea de-a doua n-am sesizat o diferenta majora. Lucrurile s-au schimbat cand am trecut pe Sport: directia s-a intarit imediat, ascutindu-si precizia, suspensiile au imitat-o, iar senzatia de ruliu in curbe din primele doua moduri a disparut, asta gratie diferentialului electronic XDS.

In standard, CC vine cu climatizare automata, sistem audio cu 10 difuzoare, scaune sport si lumini bi-xenon. Asa cum ii sta bine unui neamt veritabil, abunda insa in tehnologie optionala. Exista un sistem de asistenta la parcare care evalueaza spatiile din jur atunci cand masina ruleaza cu mai putin de 40 km/h si ii indica celui de la volan locul potrivit. Sistemul poate parca singur masina, in timp ce soferul se ocupa numai de frana si acceleratie. Lista de optionale mai contine un sistem de camere, scaune ventilate, masaj pentru sofer si navigatie. Deocamdata nu se cunoaste decat pretul de pornire pentru Volkswagen CC, care este de 22.200 fara TVA (27.528 DDP).

Volkswagen CC 2.0 TDI
Cilindree: 1.968 cmc
Putere: 170 CP/4.200 rpm
Cuplu maxim: 350 Nm/1.750 – 2.500 rpm
Transmisie: manuala, sase trepte
Viteza maxima: 227 km/h
Acceleratie 0-100 km: 8,6 s
Volum rezervor: 70 l
Volum portbagaj: 532 l

×
Subiecte în articol: auto&moto