x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul VW Alltrack, simbioză germană

VW Alltrack, simbioză germană

de Dragos Stoica    |    16 Mar 2012   •   21:00
VW Alltrack, simbioză germană

Volkswagen a realizat o masina robusta si confortabila, adaptabila atat in mediu urban, cat si pentru mers la munte pe un forestier de dificultate medie sau pe drum acoperit de zapada.

Un break cu care sa te poti duce cu usurinta la cumparaturi la hipermaket, dar cu care sa poti ataca la nevoie si un segment de drum desfundat. Aceasta a fost intentia inginerilor de la Wolfsburg atunci cand au gandit Passat Alltrack.

Seamana ca doua picaturi de apa cu Passat, ceea ce normal, avand in vedere ca vorbim despre o varianta combi a modelului de volum german. Dimensiunile lui Alltrack, garda la sol si bosajele ceva mai pronuntate ale rotilor iti arata insa imediat ca ai de-a face cu un break cu aptitudini off-road. Mai ales daca masina este dotata cu motorul diesel de 2.0 litri si 170 de cai-putere, propulsor adecvat pentru o evadare de pe asfalt, asta si datorita cuplului de 350 Nm. Acelasi moment maxim face ca break-ul de 1,7 tone sa se miste destul de sprinten pe sosea, cu mentiunea ca pentru un comportament dinamic nu trebuie depasite 3.000 de turatii. Transmisia automata cu dublu ambreiaj Dsg eficientizeaza consumul: de-a lungul a 300 de kilometri parcursi in regim urban, autobahn fara limita de viteza in Germania si ceva drumuri de munte in Austria, Alltrack a inre­gistrat 6,5 litri la suta de kilometri, in timp ce valoa­rea avansata de producator este de 5,9 litri.

Pe sosea, vehicului s-a comportat liniar. Liniar in bine, deoarece a stat perfect pe sosea, iar directia si suspensiile n-au lasat loc senzatiilor tari. Este o masina indicata pentru calatorii in regim de croaziera, se conduce foarte usor, iar ergonomia scaunelor imbie la drumuri lungi. Bagat pe drumuri mai dificile, Alltrack se descurca nebanuit de bine, asta si pentru ca avantajul unei inaltimi de aproape 20 de centimetri nu este sesizabila la prima privire. Tractiunea integrala este aceeasi cu cea de pe Touareg si Tiguan, Alltrack primind si o configurare speciala, care ii permite folosirea unor sisteme de asistenta la urcarea si coborarea unor pante si raporturi mai lungi ale cutiei.

Volkswagen nu face rabat niciodata cand este vorba de calitatea materialelor folosite la interior. Finisajele sunt bune, iar confortul este unul dintre atuurile indubitabile ale break-ului, care poate primi fara probleme trei adulti pe bancheta din spate. Bordul ofera toate facilitatile firesti la acest nivel, cu un ecran tactil multimedia, in timp ce capitolul sigurantei numara o avalansa de sisteme, plus cele sase airbaguri. Cea mai evidenta a fost functia de depasire a benzii de mers, cand masina a intervenit de fiecare data si s-a repus singura pe trasa corecta, pentru ca la mai multe asemenea manevre consecutive sa treaca la avertizarea sonora a soferului. Deocamdata, preturile n-au fost facute publice, cu exceptia celui de plecare, respectiv 27.000 de euro (TVA inclus) pentru 1.8 benzina si 160 CP.

Date tehnice
Cilindree: 1.968 cmc
Putere: 170 CP/4.200 rpm
Cuplu maxim: 350 Nm/1.750-2.500 rpm
Transmisie: automata
Viteza maxima: 211 km/h
Acceleratie 0-100: 8,9 s
Consum mediu oficial: 5,9 l/100 km
Volum rezervor: 70 l
Volum portbagaj: 600 l

×
Subiecte în articol: auto&moto