Jurnalul.ro Ştiri Social Asigurările se pot face online

Asigurările se pot face online

de Diana Scarlat    |   

Cei care au nevoie de o asigurare, cum ar fi cea obligatorie, pentru locuință, sau chiar cea facultativă, pentru un imobil, nu mai trebuie să se deplaseze la o bancă sau la sediul asuguratorului, nu mai pierd timp prețios în trafic, în orașele aglomerate, sau chiar pentru a merge în altă localitate. Unele companii de asigurări rezolvă acum problema doar cu o conversație telefonică și completarea unor formulare care pot fi trimise prin corespondența pe e-mail.

 

Pașii care trebuie să fie urmați pentru o asigurare a locuinței se pot găsi pe site-urile asiguratorilor, unde există formulare ce pot fi completate de clienți, sau se pot obține informații direct de la angajații companiilor de asigurări, la telefon. Schimbul de documente și de informații se face prin e-mail, în cel mai scurt timp. Asiguratorul trimite către client toate formularele care trebuie să fie completate, acestea se pot descărca și în telefon și se pot semna în format PDF, apoi se retrimit către broker, care îi oferă clientului draftul poliței de asigurare și contul în care poate să facă plata. Și pentru a plăti polița se poate folosi internet banking sau se poate merge la sucursala băncii la care este deschis contul asiguratorului, iar multe dintre sistemele de plată sunt acum transferate către roboții care înlocuiesc operațiunile de la ghișeu. Astfel se face economie de timp și de bani, prin digitalizare, eliminându-se cozile la ghișee, timpul pentru deplasare la sucursalele companiilor de asigurare sau la bănci, dar și timpul de așteptare și cel petrecut cu un consilier.

 

Foarte multe companii furnizoare de servicii ar putea adopta formula digitalizată de lucru cu publicul, iar astfel nu s-ar economisi doar timpul și banii clienților, ci și resursele companiilor. Pentru depunerea documentelor și încheierea contractelor de branșare la energie electrică, alimentare cu gaze, la rețeaua de apă și canalizare sau chiar pentru obținerea unor documente de la primării s-ar putea folosi același sistem. Nivelul digitalizării este încă scăzut, în România, în acest moment, deși s-au făcut investiții foarte mari în rețelele de internet, în ultimii trei ani.

 

Unele companii au reușit să înlocuiască total sistemul clasic de depunere a documentelor și de încheiere a contractelor la ghișee, prin digitalizare. Astfel se eficientizează maxim relația cu publicul, dar cresc și încasările companiilor.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri