Jurnalul.ro Editoriale Ce bunuri publice se oferă în schimbul plății taxei pe proprietate?

Ce bunuri publice se oferă în schimbul plății taxei pe proprietate?

de Ionuț Bălan    |   

Au existat o sumedenie de controverse privind taxa de habitat. De ce nu este ea aplicată unitar în toate sectoarele Capitalei, sau, mai bine zis, de ce în unele e inclusă în întreținere și în altele nu, până când unii s-au gândit să se mute din Sectorul 2, în 1, ca să scape de discriminare.

Timp în care alții au considerat că e mai bine să existe o entitate care verifică societatea de gunoi ce acționează pe raza sectorului și că e mai bine decât să existe contracte directe cu proprietarii asociați de la bloc ori cu cei de la case.

În fine, nu vreau să mă amestec prea mult în această dispută și să mă apuc să răscolesc cum era când sectoarele n-aveau numere, ci culori, Galben - Sectorul 2, Verde - Sectorul 1, ca-n interbelic, ori când erau raioane cu denumiri mobilizatoare: Stalin, Lenin, Dej, Grivița Roșie. Important e că după ce a fost contestată taxa pe habitat la Sectorul 2 și apoi reîncărcată, le vine locuitorilor discriminați ai Sectorului 2 pe rol, la fel ca taxa pe proprietate. Dar chiar așa, taxă pe proprietate /taxă pe habitat, la ce folosește prima? Adică ce bunuri publice sunt oferite de primăria de sector în contul achitării ei? De ce cu banii de pe taxa pe proprietate, deținătorii de imobile comune sau individuale nu beneficiază de strângerea deșeurilor menajere? Asta fiindcă dacă unui venit încasat nu-i corespune transparent o cheltuială aferentă, atunci respectivele impuneri se pot numi biruri. Ca în vremea dominației turcești, când se încasau fără a se oferi nimic în schimb. Să ne găsim oare într-o secvență similară și dacă există baroni cu pretenții de elită politică și timpurile seamănă cu cele medievale?

Nu cred că voi dezlega această enigmă, dar pentru că tot se achită taxa pe habitat de către locuitorii discriminați ai Sectorului 2, poate că ar fi bine ca mașinile de gunoi să-l strângă noaptea, cum se întâmplă în arondismentele pariziene. Nu de alta, dar, în Capitală, e interzisă circulația camioanelor la orele de vârf, numai mașinile de gunoi au voie, deși-s la fel de mari.

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri