„Ceea ce avem la acest moment ca indiciu este situația colectată de MAE, care preia prin call-center și prin consulatre solicitările cetățenilor români. Această listă, care e actualizată în timp real la nivelul MAE, e transmisă la Ministerul Transporturilor, care preluând aceste liste organizează zborurile care vor fi operate de Tarom. Deci pe această filieră - Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Transporturilor și Tarom, acești oameni, în momentul în care își anunță situația cu care se confruntă, faptul că nu au altă soluție, că sunt blocați... Fiind și o companie lowcost, poate că nu au resursele necesare... Și atunci au nevoie de sprijin. Ei sunt contactați la datele pe care le oferă și sunt anunțați în legătură cu aceste zboruri. MAE are datele de contact, pe care le transmite Ministerul Transporturilor”, spune Dan Cărbunaru, întrebat cine îi anunță pe românii din străinătate când sunt pregătite aeronavele Tarom să-i aducă în țară.
La insistențele jurnaliștilor, Cărbunaru a spus: „Sunt două ministere care lucrează la implementarea acestei decizii. Canalul de comunicare în acest moment este la MAE”.
Premierul Nicolae Ciucă a spus, miercuri dimineața, că în ultimele ore 2.098 de români au apelat serviciile consulare cerând să fie aduși acasă din țările unde au rămas după anularea zborurilor Blue Air. El a spus că ANPC trebuie să monitorizeze întreaga situație.
Din cauza unei popriri a conturilor de către Ministerul Mediului, compania Blue Air Aviation anunță că sistează toate zborurile programate pentru plecare de pe aeroporturile din România, până luni, 12 septembrie 2022. Compania spune că situația a venit la scurt timp după declarațiile șefului ANPC.
(sursa: Mediafax)