Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cum te poate ajuta un soft restaurant să îți redresezi afacerea după pandemie?

Cum te poate ajuta un soft restaurant să îți redresezi afacerea după pandemie?

Proprietarii de restaurante și baruri, dar și angajații lor  așteaptă cu nerăbdare, de luni bune, anunțul Guvernului privind redeschiderea. Posibilitatea reluării activității de la 1 septembrie aduce oarecare speranță, dar și multe provocări.

Patronii s-au confruntat din martie și până acum cu somajul și concedierea angajaților, imposibilitatea de a achita chiriile ori datoriile către furnizori și diminuarea clienților. Pierderile restaurantele care au fost închise, odată cu instaurarea Stării de Urgență, sunt semnificative și o redresare a situației în ultimele luni ale anului e posibilă doar printr-o viziune de management inovativă și curajoasă.

Un răspuns la întrebarea despre cum se poate adapta un restaurant sau un bar la noul normal, despre care vorbește toată lumea zilele acestea, este alegerea unui soft restaurant care eficientizează și simplifică munca și operațiunile de recepție și stocare consumatoare de timp și atenție. Digitalizarea este de asemenea un avantaj când vine vorba despre respectarea noilor norme igienico-sanitare impuse de criza Covid-19.

 

Principalele funcții ale unui soft de restaurant

Vă propun să ne uita acum mai în detaliu la un astfel de soft restaurant adus pe piață de dezvoltatorul Pob Soft și numit chiar așa POB Soft HoReCa. Complex, dar în același timp intuitiv și ușor de utilizat chiar și de cei care nu au aplecare spre domeniul tehnic, softul administrează eficient procesele de gestiune, vânzare și contabilitate prin intermediul unei aplicații.

Decorul plăcut, meniul apetisant, sticlele de băuturi alineat frumos pe tejghea, conversația spumoasă, chelnerii prietenoși sunt lucrurile pe care le căutăm la un restaurant care ne place. Dar toate aceste atribute au în spate mult muncă nevăzută. Responsabilitățile unui manager încep cu alcătuirea meniului, găsirea celor mai buni furnizori, gestionarea și asigurarea unui stoc proaspătă de ingrediente și consumabile și continuă cu atenția permanentă ca nenumăratele norme ce reglementează funcționarea unui restaurant să fie respectate și implementate. 

Un soft de gestiune precum POB Soft HoReCa preia o parte din aceste sarcini și le automatizează. Cu cele două interfețe de gestiune și de vânzare acoperă o multitudine de operațiuni. Softul, ce poate fi utilizat de pe telefon, tabletă sau computer, te ajută să urmărești stocul de produse pe toată durata procesului: de la intrare în gestiune pană la solicitarea unei noi comenzi plasată furnizorului. Astfel vei știi în permanență și în timp real ce cantități se află în gestiunea ta fără să faci o muncă manuală, repetitivă numărând zilnic produsele.

Facturi, avize, bonuri de consum, note de transfer. Câte greșeli nu se pot strecura în completarea acestor documente. Și cum nimănui, nici chiar ție, nu îi place să se ocupe de aceste lucruri care te țin departe de bucătărie sau de mesele clienților, acolo unde se întâmplă magia. Prin interfața lui prietenoasă softul emite toate aceste documente rapid, personalizându-le cu logo-ul restaurantului sau al barului. 

Apoi să ne gândim la felul în care clienții și-au schimbat obiceiurile de consum. Distanțarea fizică, atenția sporită la normele de igienă îi va face să își scurteze vizita la restaurant. Softul vine în întâmpinarea voastră și în această provocare cu o serie de soluții: personalul restaurantului poate gestiona rezervările direct de pe tabletă și telefon, reducând timpul de așteptare în zona intrării. Tot din aplicația ospătarul  va prelua comanda clienților selectând preparatele cu rapiditate datorită felului în care sunt organizate și grupate pe ecran, iar informația va ajunge în timp real în zona de preparare a produselor. Ospătarii vor fi bine informați cu ajutorul aplicației și vor putea da oricând clienților detalii despre statusul comenzii lor. Iar la finalul mesei bonul este emis tot cu ajutorul softului și plata se poate face cu cardul, numerar, cu un voucher sau un cod de client.

Am lasat la urmă, nu desertul, ci funcțiile de raportare care vă vor lua încă o povară de pe umeri: softul poate emite multiple rapoarte cum ar fi registru de casă, registru de gestiune zilnic, necesar marfă, vânzări, stoc, fișe magazie, inventar, fișă client ori furnizor etc

Restaurantele și barurile sunt printre cele mai afectate entități economice de pandemie, dar această criză poate reprezent și o oportunitate pentru schimbarea și modernizarea modelului de afaceri ce va aduce cu sine servicii mai bune și profit. 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri