La mai puțin de un an de la lansarea sa comercială, în martie 2022, Dacia Jogger înregistrează deja 83.000 de comenzi și peste 51.000 de înmatriculări în întreaga lume. Mașina se află pe poziția a doua în clasamentul celor mai vândute vehicule de segment C (exceptând clasa SUV) către clienții persoane fizice din Europa.
Din totalul vânzărilor, două treimi sunt reprezentate de motorizarea mixtă benzină-GPL (ECO-G 100) și tot două treimi din vânzări sunt reprezentate de versiunea cea mai echipată a gamei. Totodată, 55% din clienții Jogger au ales versiunea cu 7 locuri.
Deschiderea comenzilor pentru versiunea Jogger Hybrid 140 va avea loc în ianuarie 2023, primele livrări fiind prevăzute în luna martie a anului viitor.
Beneficiind de expertiza Renault Group și fabricat în România, la uzina de la Mioveni, Jogger este primul model Dacia echipat cu tehnologie hibridă, contribuind astfel la electrificarea gamei.
Noua versiune hibridă reia toate atuurile modelului de bază: atât spațiul disponibil pentru ocupați cât și volumul de încărcare rămân neschimbate. Acest lucru se datorează faptului că încă din faza de proiectare arhitectura vehiculului a fost gândită pentru a integra bateria de tracțiune specifică motorizării hibride. Bateria este instalată sub planșeu, în locul roții de rezervă, la fel ca rezervorul GPL în cazul motorizării ECO-G 100.
În modul de funcționare „B" („Brake"), cutia de viteze automată cu care este echipat Jogger Hybrid 140 permite amplificarea frânării regenerative și creșterea eficienței frânei de motor. Acest mod asigură un nivel mai ridicat al recuperării de energie și un plus de confort la volan în traficul urban.
Afișajul de bord specific al versiunii Hybrid 140 integrează o serie de informații esențiale precum nivelul de încărcare al bateriei de tracțiune, autonomia rămasă sau transferul de energie. Pentru un plus de confort, Jogger Hybrid 140 dispune, în echiparea de serie, de frână de parcare electrică și de o consolă centrală înaltă cu spațiu de depozitare închis și cotieră.
Motorizarea hibridă oferă o putere combinată de 140 CP și un nivel redus al consumului și al emisiilor de CO2. Ansamblul de propulsie este alcătuit dintr-un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1,6l și 90 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată electrificată, cu 4 trepte dedicate blocului termic și alte două, celui electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.
Frânarea regenerativă, capacitatea înaltă de recuperare a energiei, caracteristică bateriilor de 1,2 kWh (230V), la care se adaugă randamentul cutiei automate, oferă posibilitatea de a rula în oraș în mod 100% electric până la 80% din timp, precum și reducerea consumului cu până la 40% (față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea stilului de șofat).
Tracțiunea 100% electrică în momentul demarajului și transmisia automată oferă modelului Jogger un confort ridicat în utilizare.
Bateria se încarcă în mers în etapele de frânare și de decelerare. Autonomia versiunii Jogger Hybrid 140 este de peste 900 km (în ciclu mixt omologat WLTP). Bateria de tracțiune dispune de o garanție de 8 ani sau 160.000 km.
(sursa: Mediafax)