Retenția angajaților buni este una dintre preocupările majore ale companiilor, mai ales în ultimii ani, când fluctuația de personal a deveni din ce în ce mai mare, iar deficitul de specialiști s-a acutizat. În plus, în ultimul an, pandemia de COVID-19 a adus un sentiment de nesiguranță și de lipsă de perspectivă în rândul angajaților, ceea ce reprezintă o nouă provocare pentru managementul organizațiilor.
Condițiile de muncă s-au îmbunătățit în ultimii ani, pachetele salariale complexe și beneficiile acordate angajaților s-au diversificat constant, iar companiile alocă bugete consistente pentru bunăstarea angajaților, pentru a-i păstra și pentru a reduce fluctuația de personal, evitând astfel pierderi mai mari în urma plecării celor mai buni specialiști.
Tichetele de masă, tichetele cadou, voucherele de vacanță, de studii, de perfecționare profesională sau de dezvoltare personală, serviciile de sport și wellness, transportul decontat și asigurările medicale sunt principalele beneficii acordate de angajatori și care fac diferența atunci când un angajat decide să facă o schimbare în carieră.
Cu toate acestea, fluctuația de personal rămâne la niveluri semnificative, mai ales pe pozițiile de specialiști înalt calificați. Studiile din domeniul resurselor umane arată că, deși piața beneficiilor extrasalariale în România a depășit cu mult 100 de milioane de lei și urmează o tendință ascendentă de la an la an, timpul mediu petrecut de un angajat în aceeași companie a scăzut la 4 ani, după care foarte mulți aleg să facă o schimbare de carieră.
“Cum se explică faptul că, deși companiile investesc în pachete salariale generoase și acoperă multe dintre nevoile angajaților, de la sănătate, la dezvoltarea personală, timp liber sau transport, fluctuația de personal este atât de mare? Cred că fiecare organizație ar trebui să-și evalueze pachetele de beneficii pe care le acordă angajaților și să creeze pachete adaptate la nevoile lor. Un audit al beneficiilor pentru angajați poate rezolva această problemă și poate scăpa companiile de cheltuielile mult mai mari cu care se confruntă în cazul plecării oamenilor cheie”, spune Alexandra Durbacă, director executiv al Leader Team Broker.
Auditul programului de beneficii pentru angajați
Leader Team Broker a creat un serviciu de audit al programului de beneficii pentru angajați, menit să îmbunătățească gradul de retenție în industrii și în poziții cheie.
Printr-un nivel ridicat de personalizare a beneficiilor, pentru a le face relevante pentru angajați și printr-o matrice de eficientizare a costurilor pentru companii, programul de audit al beneficiilor pentru angajați lansat de Leader Team poate ridica rata de retenție cu 20% -25% și poate salva pentru companie până la 40% din bugetul investit în pachetul salarial.
Auditul are o abordare 360 de grade, pe toate nivelurile, în proiect fiind implicați avocați, specialiști pe domeniul HR, specialiști pe GDPR și pe domeniul fiscal.
De ce au nevoie companiile de un program de audit
Scopul procesului de audit este acela de a identifica punctele forte și pe cele slabe ale unei companii, din punct de vedere al beneficiilor oferite. Prin intermediul acestui instrument, vei identifica foarte clar care sunt beneficiile existente în momentul de față și care sunt acele beneficii noi pe care ai putea să le implementezi în următorul an, pentru a crește productivitatea și performanța angajaților.
Cu ajutorul fișei de audit se pot revizui și îmbunătăți politicile, procedurile, documentele și sistemele de resurse umane actuale. Un astfel de program se adresează oricărei companii cu peste 30 de angajați, indiferent de domeniul de activitate.
Pașii programului de audit:
- culegerea informațiilor privind programul de beneficii existent;
- aplicarea unor chestionare de evaluare a satisfacției angajaților companiei;
- realizarea raportului de audit;
- prezentarea rezultatelor auditului către management și propunerea de soluții.