Incendiul de la metroul bucureștean, de marți, dar și incidentul din noiembrie 2015, când o bucată de șină de la Piața Romană s-a desprins, sunt consecințele reducerii investițiilor. În continuare vor fi probleme, dacă se vor face economii la reparațiile curente și la personal, spun sindicaliștii de la Metrorex.
Investițiile se concentrează în prezent pentru dezvoltare la Metrorex, pentru construirea noilor magistrale de metrou. „Cheltuielile de exploatare, pentru întreținere, pentru siguranța cetățenilor, s-au redus de la un an la altul. Am înțeles că anul acesta s-au mai suplimentat, dar nu suficient, dacă ne gândim că din 1990 până acum s-au redus cu aproape 50%. Și numărul angajaților a scăzut de la 6.400 în 1990, la 4.200 astăzi, la care se adaugă circa 400 care lucrează la firma de mentenanță. Când vorbim despre siguranță în circulație și de confort, trebuie să avem și oameni. Oamenii au ieșit la pensie și nu s-au angajat alții”, explică Ion Rădoi, liderul sindicatului din Metrorex. Sindicalistul spune că problema cablurilor arse nu este foarte gravă, dar există multe alte probleme care ar trebui rezolvate, precum înlocuirea șinelor, de care nu s-a ținut cont, pentru a se face economie la buget. „La Piața Romană și acum se circulă cu viteză redusă, din luna noiembrie, când a sărit o bucată de șină. Până nu se vor înlocui total șinele, nu se va putea merge în parametri normali. Șina trebuia schimbată de acum trei ani, dar nu s-a făcut acest lucru din lipsă de fonduri”, mai spune Rădoi.
Firma de mentenanță Alstom, din Franța, ia circa 45 de milioane de euro pe an, iar extrernalizarea activității nu se justifică, pentru că ei au venit cu doi directori, iar infrastructura și personalul sunt ale Metrorex. Pe oameni îi plătesc ei, dar din fondurile noastre. Ion Rădoi, liderul sindicatului din Metrorex
Într-un singur tren sunt circa 2000 de călători, la ore de vârf. Șinele și echipamentele de supraveghere trebuie să fie reînnoite, pentru siguranța cetățenilor.