Jurnalul.ro Tech Laborator de teste Dezvoltare aplicații mobile – de ce te interesează

Dezvoltare aplicații mobile – de ce te interesează

Vrei să îți extinzi baza de clienți într-un mod organic, intuitiv. Să îți promovezi produsele într-o manieră integrată și cuantificabilă. Vrei eficientizare și ordine în procesele big data din compania ta. Este important pentru tine ca noile produse să ajungă la cumpărătorii care te caută, însă fără să știe de tine.

Sigur că există o suită de motive pentru care digitalizarea afacerii tale este un pas natural. Cum este o statistică Eurostat recentă care arată că 7 din 10 români folosesc internetul zilnic. Dar este suficient să te uiți în jurul tău ca să observi ponderea celor care au capul aplecat și ochii ațintiți în telefon, dacă vrei un argument palpabil.

Ia-ți 2 minute - cât durează o căutare pe Google la suprafață - pentru a identifica câteva informații în materie de dezvoltare aplicații mobile. Probabil ai să te lovești de trei criterii mari de informații:

  1. Platforma – ai ajuns fie în categoria „dezvoltare aplicații Android”, fie în cea de „dezvoltare Aplicații iOS”;
  2. Tipologia – ai întâlnit formulările „aplicații web hibride”, „aplicații native hibride” sau „aplicații native”;
  3. Mecanismele – te-ai lovit de sistemele existente pe care o aplicație mobilă le poate integra în beneficiul tău, cum sunt Integrarea API, integrarea conturilor de social media, Google Analytics, Notificările Push și altele.

Ce fel de aplicație mobilă îți trebuie    

Toate aceste detalii devin uneori bariere pentru antreprenorii care nu găsesc timp să investească în aprofundarea unor informații de care nu au nevoie. Este firesc să colaborăm cu tehnicieni acolo unde decidem că nu vrem să investim timp.

De aceea, Brainic a creat o pagină dedicată acestei întrebări. Pe scurt, noi credem că vei alege tipul aplicației de care ai nevoie în funcție de câteva criterii:

  • rapiditate și performanță,
  • cod și adaptabilitatea aplicației pe alte sisteme,
  • compatibilitatea cu Produsele Minime Viabile (MVP),
  • framework-uri și tehnologii folosite,
  • debugging,
  • ecosistem.

Tehnologii folosite

În ceea ce privește tehnologiile folosite, este mai puțin important programul în care lucrează echipa de dezvoltare, cât este analiza pertinentă făcută în prealabil. Tipologia fiecărui business, complexitatea proceselor ce vor fi integrate, grafica, dar și scopul precis al aplicației sunt criterii esențiale pe care vrei să le creionezi de la început.

Obiectivul oricărei echipe de dezvoltare aplicații mobile ar trebui să fie rata de conversie. Tocmai de aceea am creat Metoda Brainic, o secțiune prin care detaliem cât mai precis pașii prin care trecem cu fiecare client în parte.  

Ce poate face o aplicație mobilă pentru businessul tău?

În câteva cuvinte, poate să facă diferența atunci când un client potențial se găsește în postura de a alege între două companii cu un produs similar.

De exemplu, imaginează-ți ce înseamnă un avantaj în fața competiției pentru o companie din zona de e-commerce care, potrivit iSense, a înregistrat tranzacții în valoare de 4,25 de miliarde de euro în 2019 și de circa 6 miliarde de euro în 2020.

Optimizarea afacerii tale

Integrarea conturilor de social media transformă utilizatorul aplicației tale într-un promoter al business-ului tău. Google Analytics te va ajuta să măsori rezultatele investiției făcute. Notificările Push te ajută să îți promovezi produsele noi direct la targetul care te interesează. Lista de sisteme regăsite într-o aplicație mobilă este lungă, ceea ce înseamnă că poți personaliza interacțiunea clienților tăi cu produsele tale într-un mod care să genereze o experiență memorabilă.

În plus, ai avantajul accesului la funcțiile native ale unui dispozitiv mobil pe care îl câștigi atunci când mediul de promovare al companiei tale trece de la PC la smartphone.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri