Jurnalul.ro Timp liber Media DOs and DON’Ts pentru campaniile publicitare de pe Facebook

DOs and DON’Ts pentru campaniile publicitare de pe Facebook

Nu mai reprezintă un secret pentru nimeni faptul că social media este un canal de promovare online potrivit pentru majoritatea industriilor. Fie că ai un magazin online cu bijuterii, fie că oferi servicii de consultanță în construcții, promovarea pe social media, în general, și pe Facebook, în particular, îți poate aduce mai mulți clienți sau lead-uri. Totuși, pentru a asigura eficiența campaniilor de promovare și îndeplinirea targeturilor setate, este esențial ca aceste campanii să fie bine gândite și implementate corect. Doar așa vei putea avea parte de toate beneficiile promovării plătite pe Facebook! 

 

Succesul campaniilor plătite pe Facebook - DOs and DON’Ts care să te ghideze

DOs sau AȘA DA:

 

  • Cunoaște-ți publicul țintă. Pentru a avea succes în promovarea pe Facebook (și pe orice platformă), este esențial să îți cunoști și să îți înțelegi audiența. Datele demografice, interesele, comportamentul de cumpărare, segmentarea corectă a nișelor - toate sunt importante pentru a contura un profil de buyer persona cât mai accurate, care va asigura faptul că anunțurile tale publicitare vor ajunge doar la persoanele care manifestă un interes real pentru produsele sau serviciile tale. Crearea de conținut relevant poate deveni realitate doar printr-o cunoaștere atentă a publicului țintă. 

 

  • Folosește elemente media atrăgătoare. Utilizarea imaginilor și videoclipurilor calitative, potrivite mesajului promovat și care reușesc să stârnească curiozitatea audienței vor avea un impact uriaș în campaniile de promovare de pe Facebook. Multe persoane urmăresc mai întâi elementele vizuale ale unei postări sponsorizate, chiar înainte să citească partea de copy - așadar, dacă imaginea sau videoclipul nu trezesc curiozitatea, performanța reclamei nu va fi una mulțumitoare. Dacă anunțurile de promovare conțin videoclipuri, nu te baza pe faptul că sunetul va capta atenția utilizatorilor, un procent semnificativ de persoane urmăresc clipurile de pe Facebook fără sunet, din diverse motive (se află la job, în transportul în comun, nu vor să îi deranjeze pe ceilalți, ascultă deja muzică etc.). Dacă vei înțelege cum folosesc utilizatorii platforma, vei afla cum să îți setezi corespunzător anunțurile pentru a crește șansele ca acestea să fie într-adevăr urmărite sau citite. 

 

  • Asigură relevanța mesajului. Dacă elementele vizuale sunt potrivite, poți trece la partea de copy. La fel ca în SEO, este recomandat să folosești și aici cuvinte cheie și mesaje relevante, care sunt ușor de înțeles, fără termeni de specialitate (recomandați doar în foarte puține cazuri), care indică cu precizie ce problemă a utilizatorilor rezolvă produsele sau serviciile tale. Nu te lungi prea mult cu textul, șansele ca acesta să fie citit în întregime sunt mici. Optează pentru un hook și un CTA puternice, care să convingă utilizatorii să îți acceseze site-ul, iar aici le poți prezenta toate informațiile relevante.

 

  • Scrie un CTA convingător. CTA-ul este poziționat la finalul anunțului, fiind ultima informație pe care un utilizator o parcurge. Așadar, este important ca acest CTA să îi ofere o direcție clară în legătură cu ceea ce ar putea face în continuare. Fie că alegi un CTA de tipul „Cumpără acum!” (dacă îți dorești mai multe vânzări), fie că alegi un CTA de tipul „Află mai multe!” (dacă îți dorești mai multe lead-uri), persoana care citește anunțul nu va avea dubii legate de scopul anunțului pe care tocmai l-a parcurs. Poți vedea aici mai multe exemple de CTA-uri convingătoare.

 

  • Testează A/B. Testele tip A/B te ajută să experimentezi cu mai multe elemente ale campaniei de promovare pentru a identifica varianta care aduce cele mai bune rezultate. De la schimbarea imaginilor, a textului sau chiar a emojiurilor, printr-o testare A/B riguroasă vei putea vedea care variantă a anunțului funcționează mai bine. Acest tip de testare este folosită și de către agențiile de marketing online care realizează campanii publicitare pe Facebook, fiind una dintre cele mai simple metode pentru a găsi varianta care va aduce cel mai bun ROI. 

 

 

DON’Ts sau AȘA NU:

 

  • Folosirea textului în exces în elementele vizuale. Principalele guidelines oferite de Facebook recomandă ca textul să nu acopere mai mult de 20% dintr-o imagine. Dacă această recomandare nu este respectată, ad quality-ul poate fi afectat, iar campania va avea de suferit. Poți învăța mai multe despre ad quality și ceilalți factori care contribuie la afișarea anunțurilor tale pe Facebook chiar de la o agenție care se ocupă cu acest tip de promovare. Spre exemplu, Limitless.ro are specialiști care implementează campanii publicitare pe această platformă de ani de zile, cunoscând îndeaproape toate elementele care contribuie la succesul unei strategii. 

 

  • Ignorarea datelor statistice. Dacă implementezi campanii de promovare pe Facebook și nu le urmărești performanța, nu vei putea optimiza rezultatele sau bugetul alocat. Platforma oferă analize obiective valoroase, care pot fi de folos în ajustarea strategiei pentru a obține cele mai bune performanțe.

 

  • Implementarea unui număr ridicat de reclame. Less is more când vine vorba de promovarea online, în special în prezent. Utilizatorii nu își doresc să vadă aceeași reclamă de multe ori într-o zi sau să vadă reclame de la același brand în mod repetat. Promovarea agresivă poate avea efecte negative, îndepărtând poate pentru totdeauna potențiali clienți de businessul tău. 

 

  • Folosirea broad audiences. Deși selectarea acestui tip de audiență poate avea succes în unele cazuri, de cele mai multe ori o audiență nețintită corespunzător poate genera cheltuieli mari cu promovarea și rezultate deloc mulțumitoare. Dacă nu ai o afacere cunoscută la nivel național sau local, ar trebui să folosești segmentarea precisă. 

 

  • Neglijarea optimizării pentru mobil. Numărul persoanelor care accesează Facebook de pe mobil este cu mult superior celor care accesează Facebook de pe laptop sau PC (poți vedea aici mai multe statistici referitoare la acest subiect). Astfel, trebuie să te asiguri că anunțurile sunt optimizate pentru mobil, iar landing page-urile către care acestea trimit sunt la rândul lor optimizate corespunzător (viteză de încărcare, imagini etc.). Ține minte: poți avea cele mai optimizate anunțuri de promovare, dacă în momentul în care un utilizator ajunge pe site-ul tău și este întâmpinat de pagini care se încarcă greu, imagini de produs slab calitative, un meniu structurat într-o manieră deloc intuitivă, acesta va părăsi site-ul fără să se gândească de două ori.

 

 

Acestea au fost, pe scurt, principalele cinci elemente de AȘA DA sau DO și cinci elemente de AȘA NU sau DON’Ts atunci când vorbim despre promovarea pe Facebook. Bineînțeles, există și altele, în funcție de particularitățile fiecărei campanii, obiectivele afacerii, audiența ta și industria în care activezi. Cel mai important este să experimentezi cât mai mult pentru a observa ce funcționează și ce nu funcționează, să înveți constant din rezultatele obținute și să nu te ferești din a-ți adapta strategia în funcție de performanțele anterioare. 


 

Surse foto: Freepik.com, Unsplash.com

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri