Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Facturile Hidroelectrica vor ajunge la clienți în următoarele două luni. În cât timp pot fi plătite

Facturile Hidroelectrica vor ajunge la clienți în următoarele două luni. În cât timp pot fi plătite

de Redacția Jurnalul    |   

Hidroelectrica a început emiterea facturilor. Acestea au întârzieri de 9-10 luni din cauza noului sistem informatic.

Reprezentanţii companiei spun că în următoarele două luni toți clienții vor primi notele de plată din urmă.

"Anul trecut, politica companiei Hidrelectrica a fost de a extinde serviciile pe segmentul de consumatori casnici, ceea ce a generat, bineînţeles, un aflux foarte mare de clienţi. Paralel cu acest aflux de clienţi, dezvoltarea informatică ne-a pus un pic probleme, în sensul că trebuia schimbat tot sistemul. De acum doi ani am început această dezvoltare.

Fiind companie de stat, toate procedurile trebuiau urmate, licitaţie şi aşa mai departe, iar implementarea etapelor acestui sistem informatic a durat mai mult decât ne-am aşteptat. După previziunile noastre, cam în două luni, de acum, vom ajunge la zi.

S-a reuşit recuperarea primei jumătăţi din anul trecut, dar ritmul este extrem de accelerat, ceea ce ne va uşura foarte mult munca de acum încolo", a explicat Borbely Karoly, membru al consiliului de supraveghere al Hidroelectrica, potrivit radioiasi.ro.

Deoarece facturile sunt emise pe multe luni din urmă, sumele de plată vor fi ridicate, așa încât consumatorilor li se permite să plătească în rate, pe o perioadă de 6 luni. Totodată, data scadenței este de 45 de zile pentru clienții casnici și de 30 de zile pentru companii. 

Eșalonarea plăților se poate face online, cu ajutorul unui formular tip, ori la sediile sucursalelor. 

De asemenea, facturile vor ajunge la consumatori la intervale de 1-2 săptămâni. 

"Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie şi am luat decizia ca totuși facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj. Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor. Există această posibilitate. Este afișată și pe site-ul Hidroelectrica, inclusiv formularele sunt acolo. Pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri, facturile vor veni cu o anumită periodicitate în fiecare lună, nu o să vină mai multe facturi într-un singur mail. Apoi, va fi un pic mai accelerat procesul de emitere al facturilor, probabil la un interval de o săptămână sau o săptămână şi jumătate, tocmai pentru a încerca să nu aglomerăm foarte mult ghișeele cu cereri de reeșalonare și să venim în sprijinul clienților noștri", a explicat Bogdan Badea, şef Hidroelectrica, la Antena 3 CNN.

 

Subiecte în articol: facturi hidroelectrica energie
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri