Juergen Schunn, președintele grupului de firme Auto Schunn, este un om de afaceri ce a moștenit talentul și pasiunea pentru antreprenoriat de la înaintașii săi, transmițând-o mai departe celor doi copii ai săi: Elisabeth (30 de ani) și Ralph (26 de ani) dar și nepotului său, Sebastian (30 de ani).
”Noi, cei din familia Schunn, mereu ne-am dorit să fim independenți financiar. Până să izbucnească cel de-al doilea război mondial, bunicii mei activau în agricultură, ocupându-se cu comerțul animalelor și al grânelor și creșterea animalelor. Părinții mei au preluat de asemenea afacerile din agricultură dar au lucrat și în fabrici iar după ce s-a terminat războiul, au condus un oficiu poștal în comuna Bradu, județul Sibiu. Deviza familiei noastre a fost întotdeauna că indiferent ce se întâmplă, cea mai sigură metodă de a ajunge independent financiar este antreprenoriatul”, mărturisește Juergen Schunn, care a început liceul în Avrig dar l-a absolvit în Germania. În orașul bavarez Augsburg, Juergen Schunn a studiat Managementul Afacerilor, Investiții și Finanțări în cadrul Facultății Economice dar și școala de maiștri mecanici auto.
În 1987, Juergen Schunn și-a deschis prima afacere în Germania, iar toate deprinderile antreprenoriale, precum asumarea răspunderii, capacitatea de reorientare sau de a descoperi noi opțiuni, le-a transpus firmelor pe care le-a deschis ulterior în România, începând cu anul 1993. ”O afacere de succes se construiește în fiecare zi cu multă implicare, seriozitate și profesionalism, însă alegerea partenerilor este esențială pentru viitorul ei. Eu am avut șansa să găsesc în doamna Elena Kovacs, managerul general al companiei Auto Schunn, persoana de încredere, dedicată în totalitate afacerii noastre comune, cu o mână de fier și mereu dezvoltatoare a acestui business”, a arătat Juergen Schunn pentru cotidianul Jurnalul Național.
În prezent, grupul de firme Auto Schunn, a cărui principală activitate este comercializarea autoturismelor Mercedes-Benz, se află într-o continuă dezvoltare și extindere. având 7 reprezentanțe în România și Germania cu peste 200 de angajați. ”Pe viitor, vom avea în vedere oportunitățile din piață și vom acționa ca atare. Ne vom orienta și ne vom extinde acolo unde considerăm că este oportun, având în portofoliu, experiență de peste 31 de ani în acest domeniu. Oportunitatea de afaceri apare în calea celor cu fler, viziune și spirit inovativ. Pentru a putea fi transformată într-o afacere de succes, oportunitatea trebuie să fie de actualitate, durabilă și atractiva”, a mai explicat omul de afaceri Juergen Schunn.