În regim de urgență, înainte de demitere, guvernul Orban a reglementat și circulația trotinetelor.Trimiterea obligatorie pe drumul public a echilibriștilor pe două rotițe lasă pietonii să se lupte doar cu mașinile parcate pe trotuare, protejându-i de nălucile electrificate. În schimb, se mărește conflictul dintre cei pe patru roți cu cei pe două, prin venirea lângă motociclete, scutere, biciclete și a trotinetelor. Reglementarea era necesară, numărul de accidente provocate de trotinetari sau în care ei au fost victime impunând o legiferare. Dar aceasta s-a făcut noaptea „ca hoții”, pe deasupra, fără minima consultre a lui Grivei, stârnind nemulțumirea „beneficiarilor”. Când va da colțul ierbii, deschizând sezonul „pe două roți”, vom vedea o acțiune de protest în Piața Victoriei? Sper ca în elanul lor protestatar, velo-trotinarii să nu sară gardul la guvern sau să ia cu asalt sediul în care gândește gângăvind Dancă, evitându-se intervenția în forță a jandarmilor, cu gazarea manifestanților furioși. Nu cred că se va ajunge la o escaladare a protestului, deoarece diaspora nu poate participa, drumul cu trotineta din Suedia și Marea Britanie până în Piața Victoriei fiind mai greu de făcut. În plus, nici nu vor mai avea suport juridic din partea lui Pîrlog, pentru că cine drac a mai văzut procuror militar pe trotinetă?
Avansând spre traficul greu, premierul demis a atacat cu aplomb o altă problemă vitală pentru progresul țărișoarei: gardurile de separare a liniilor de tramvai. Subiectul acoperă într-o manieră metaforică și dezbaterea privind sistemul public de sănătate. Hai să credem că populația care merge cu tramvaiul se aseamănă cu pacienții care se îndreaptă cu speranță de vindecare spre spitalele publice. Cu bilet sau nu prea, călătorii-pacienți au facilitatea unei căi de rulare degajate, care nu este blocată de puzderia de mașini care circulă în paralel. Șoferii din automobile văd cu invidie cum bolidul lor drag și scump, chiar electric, rămâne în urma tramvaiului ieftin. Dacă ei ar fi reprezentanții sistemului privat de sănătate, cum ar reacționa? Ar cere să se dea jos gardurile, să poată merge și ei pe linia de tramvai, să nu rămână de căruță în fața „mitocanilor”. Cam asta este politica lui Orban. Să ia micul avantaj al călătorului din tramvai-sistemul public, ca să nu mai stea investiția în automobil-sistemul privat nevalorificată. Adică să dea jos gardurile dintre cele două sisteme, să elibereze concurența sălbatică de opreliști. Cine va mai paria că tramvaiul va ajunge înaintea automobilului?
Orban Ludovic, ca să-i facă pistă de lansare fotogenicei candidate PNL la Primăria Capitalei, antagonizeză șoferii cu vatmanii. Între Firea și Alexandru, dușmanca liftierelor, sunt acum nu doar gardurile de pe liniile de tramvai, ci multe alte idei care le separă. În fine, bucureștenii vor putea să se apropie, în campania care va să vină, de problemele lor și de felul în care două concepții opuse vor să le rezolve. Și mai ales, vor vota mai în cunoștință de cauză, în funcție de interesul lor. Va fi în esență o alegere între bolid sau tramvai.