Volkswagen și Ford au prezentat SUV-uri electrice pentru piața chineză în avanpremiera Salonului auto de la Shanghai, cel mai mare eveniment de marketing al industriei auto, scrie AP.
Constructorii auto sunt interesaţi de China pentru că aceasta este cea mai mare piaţă din lume, în funcție de vânzări şi prima mare economie a lumii care şi-a revenit din pandemie, pentru a-şi relansa vânzările şi a recupera din pierderile de miliarde de dolari din ultimul an.
Noul SUV de la Volkswagen, denumit ID.6, reflectă tranziţia industriei auto spre electrificare şi modele concepute după gusturile clientelei chineze. Acesta dispune de 6-7 locuri, cu direcţie semi-automată şi tehnologii avansate.
Ford şi-a prezentat primul SUV conceput tot pentru piața chineză.
Nissan urmează să dezvăluie crossover-ul său X-Trail pentru China şi sistemul de propulsie e-POWER.
Datele Asociaţiei producătorilor auto din China arată că, în primul trimestru 2021, vânzările de SUV-uri, sedan-uri şi minivan-uri au crescut cu 75,6% în ritm anual. Totodată, firma de consultanţă Edmunds.com Inc. estimează că, în aceiaşi perioadă, vânzările din SUA au crescut cu 8,9% în ritm anual.