Explicația acestui succes vietnamez este că „investitorii continuă să creadă că viitorul este electric și că o țară cu mână de lucru low-cost va apărea ca un concurent al Statelor Unite. Având în vedere geopolitica, piețele cred că Vietnamul, și nu China, este acea țară”, spune Bill Russo, șeful unei firme de consultanță pentru industria auto, cu sediul în Shanghai.
Majoritatea start-up-urilor din domeniul vehiculelor electrice eșuează rapid, pentru că nu au un nucleu profitabil care să le asigure sprijinul financiar necesar la început, iar finanțările externe se epuizează mai repede decât noile firme pot genera bani - explică expertul. Situația VinFast este însă diferită: constructorul are în spate cel mai mare conglomerat din Vietnam, Vingroup JSC.
Tesla a reușit să vândă în prima jumătate a anului aproape 900.000 de vehicule. Prin comparație, VinFast a livrat doar 11.300 de unități. Vietnamezii au creat însă o bază solidă pentru „aventura” lor electrică, spun specialiștii. „Tesla va continua să fie liderul clar pe piața vehiculelor electrice, dar vor fi mulți câștigători”.
Lupta pe piața vehiculelor electrice este atât de dură încât cei mai mari producători - inclusiv Tesla lui Elon Musk și BYD, susținut de celebrul Warren Buffett - au redus prețurile pentru a-și crește vânzările.