Ca şi alte companii din Japonia, Nissan nu reuşeşte să stopeze declinul vânzărilor în China, cea mai mare piaţă auto din lume.
Producând vehicule electrice pentru Dongfeng, Nissan are ca obiectiv majorarea ratei de operare a uzinei, a cărei producţie este în declin, pe fondul scăderii vânzărilor, susţine Nikkei.
Un purtător de cuvânt al Nissan nu a răspuns imediat solicitărilor de a face comentarii.
Săptămâna trecută, Nissan anunţase că a oprit producţia de automobile la fabrica sa din Changzhou, China, producătorul auto nipon fiind afectat de războiul preţurilor şi de creşterea popularităţii vehiculelor electrice produse de mărcile locale.
Unitatea din Changzhou, operată cu partenerul local al Nissan - Dongfeng Motor - producea SUV-ul Qashqai, având o capacitate de aproximativ 130.000 vehicule pe an, a informat un purtător de cuvânt al Nissan, care a dat asigurări că firma îşi menţine angajamentul faţă de China.
Oficialul a precizat că în statul chinez capacitatea totală de producţie a Nissan este de 1,6 milioane de vehicule, fabrica din Changzhou fiind responsabilă pentru 8% din producţia companiei.
Prin societatea mixtă pe care o deţine împreună cu Dongfeng, Nissan operează opt fabrici în China, dar şi-a pierdut cota de piaţă în defavoarea firmelor locale care vând vehicule electrice la preţuri similare cu ale maşinilor alimentate cu motoare cu ardere internă.
Şi producătorul auto nipon Mitsubishi Motors a decis anul trecut să renunţe la producţia societăţii sale mixte din China. Mitsubishi este, de asemenea, partener al Nissan în alianţa cu Renault.