Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Obiceiurile tinerilor în perioada stării de urgență

Obiceiurile tinerilor în perioada stării de urgență

În perioada stării de urgență, tinerii din generația Z au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor, arată studiul Insights PulzeZ. 

Din punct de vedere psihologic, creșterea consumului de produse, precum dulciuri și snacksuri, sau jocuri a fost o justificată în condiții de restricții externe, aceasta fiind considerată o soluție pentru reducerea nivelului de stres.

Peste 40% dintre respondenți au renunțat la achiziția de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C și gadget-uri, dar și la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-se către produse sanitare și de igienă personală, reflectând interesul și grija pe care au avut-o pentru sănătate și siguranță.

Între 20% - 30% dintre tineri au renunțat la Netflix, jocuri online, dar și la cărți, audibooks sau cursuri online.

46% dintre participanții la studiu au spus că pentru ei contează proveniența locală a ingredientelor, produsele Made in Romania.

Perspectiva de cetățean global și grija față de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri față de produsele eco-friendly. 

Atitudinea lor față de bani este echilibrată, 50% vor să fie mai atenți la cheltuieli și să economisească mai mult, 30% vor să cumpere online și în perioada următoare și tot 30% ar dori să facă demersuri pentru a câștiga mai mult.

Studiul Insights PluseZ a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 1.115 tineri, cu vârste între 16-24 de ani. 

 

 

 

 

 

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri