Opt din zece români (81,9%) îşi fac cumpărăturile de la hypermarket, iar principalul criteriu care stă la baza achiziţionării unui produs este preţul, reiese dintr-un studiu online realizat de către o companie de consultanţă, publicat ieri. Astfel, 63,2% dintre respondenţi au menţionat faptul că achiziţionează atât produse locale, cât şi internaţionale, iar cele mai cumpărate produse sunt cele alimentare, majoritatea lactate, legume şi carne.
În plus, când vine vorba despre motivaţiile pentru achiziţionarea produselor locale, oamenii invocă atât aspecte raţionale, precum "Sunt mai naturale" (61,6%) sau "Sunt de o calitate mai bună" (54,4%), dar şi aspecte emoţionale, cum ar fi dorinţa de a sprijini economia locală (49,3%). Când cumpără produse alimentare sau non-alimentare, cel mai important criteriu este preţul (76%), urmat de ingrediente/conţinut (74,2%) Studiul a fost realizat de Invisible Nature, în parteneriat cu Questia Group în perioada 23-28 februarie 2018.
Criteriul certificării contează cel mai puţin pentru cumpărători, respectiv în proporţie de 27,2%.