Investițiile sunt necesare din cauza stării tehnice precare a liniilor de tramvai. În plus, vor fi achiziționate și vehicule noi pentru linia 40. Suma este estimată la 1.091.223.012 de lei cu TVA, iar durata de realizare se ridică la 18 luni.
Unul dintre proiecte vizează indicatorii tehnico-economici, faza DALI, pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare sistem rutier pe Bd. Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călăraşi, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv bucla Complex Titan".
Va fi modernizată infrastructura de tramvai pebd Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918, Basarabia, Corneliu Coposu, Calea Călăraşi, plus Camil Ressu, Octavian Goga, Gheorghe Şincai, Calea Dudeşti, strada Nerva Traian, Calea Şerban Vodă pentru traseul de acces și pentru cel de retragere pe bd Ferdinand I, între intersecţia Mihai Bravu până la cea cu şoseaua Pantelimon, de la intersecţia cu bulevardul Ferdinand I la intersecţia cu strada Ion Heliade Rădulescu, strada Ziduri Moşi.
Până în 2025 se estimează creșterea fluxului de călători la orele de vârf pentru linia 40 cu 19%, respectiv cu 270 de călători pe oră; scăderea intervalului de succedare a tramvaielor cu până la 63% pentru traseul liniei 40; creşterea numărului de curse efectuate de tramvaiele aflate pe traseu cu 150%.
Celălalt proiect aprobă indicatorii tehnico-economici, faza DALI, pentru reabilitarea sistemului rutier pe bulevardul Pache Protopopescu şi strada Traian, plus achiziția de tramvaie pentru linia 55. Valoarea investiţiei este estimată la 111.584.780,90 de lei inclusiv TVA, iar durata de realizare este de 18 luni.
Va fi modernizată infrastructura de tramvai, respectiv cale de rulare şi reţea de contact tramvai, inclusiv stâlpi, pe bd. Pache Protopopescu şi strada Traian, între şoseaua Mihai Bravu şi Calea Călăraşilor, intersecţia străzii Traian cu bd. Pache Protopopescu, unde lucrările privesc și rețeaua de troleibuze. Și pe bd. Pache Protopopescu, între intersecţiile cu străzile Iancu Cavaler de Flondor şi Matei Voievod se va moderniza şi cea de troleibuz.
Până în 2025 se estimează creşterea fluxului de călători la orele de vârf pentru linia 55 cu 55%, respectiv cu 196 de călători pe oră; scăderea intervalului de succedare a tramvaielor cu până la 77%; creşterea numărului de curse efectuate de tramvaiele aflate pe traseu cu 166%.