Profitul trimestrial al Daimler AG a scăzut cu 30%, din cauza tarifelor vamale impuse de SUA şi China, grupul auto german avertizând că declinul va continua, deoarece noile proceduri mai stricte de testare a poluării (WLTP) afectează vânzările Mercedes.
Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.
În trimestrul doi din acest an profitul ajustat înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) a scăzut la 2,64 miliarde de euro (3,1 miliarde de dolari), în timp ce veniturile au înregistrat un declin de 1%, la 40,8 miliarde de euro. Vânzările Daimler au urcat cu 1% în trimestrul doi, la 833.005 unităţi.
Tarifele vamale americane, de 25% la importurile de oţel şi de 10% la importurile de aluminiu, au intrat în vigoare la data de 23 martie, iar începând cu data de 1 iunie sunt aplicate şi producătorilor din UE.
Marja de profit a diviziei de lux Mercedes-Benz s-a redus la 8,4% în trimestrul doi din 2018, de la 10% în perioada similară din 2017, pe fondul majorării cheltuielilor cu vehiculele electrice şi autonome. Din cauza noilor proceduri mai stricte de testare a poluării, câştigurile Mercedes în trimestrul trei din 2018 vor fi "semnificativ mai scăzute" decât cele înregistrate în precedentele trei luni - 1,9 miliarde de euro - a avertizat joi grupul german.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, în Cugir şi Sebeş. AGERPRES