Băncile riscă să piardă controlul şi vizibilitatea datelor clienţilor şi a relaţiilor cu aceştia, pe măsură ce tot mai multe servicii către consumatori şi companii sunt furnizate digital, se arată într-o analiză a Saxo Bank remisă miercuri.
'Prima mega-tendinţă ce va conduce către schimbare în continuare în cadrul modelelor de afaceri bancare este digitalizarea rapidă a serviciilor ce a transformat multiple industrii în ultimul deceniu. Aceste servicii valorifică inovaţia tehnologică pentru a furniza clienţilor o viteză mai mare, opţiuni şi simplitate, cu implicaţii pentru rolul tradiţional al băncilor în lanţul valoric financiar. Pe măsură ce tot mai multe servicii către consumatori şi companii sunt furnizate digital, se generează o serie mai diversă de fluxuri de date, în timp ce serviciile bancare sunt tot mai integrate în back-end-ul propunerilor valorice ale terţelor părţi, ceea ce înseamnă că băncile riscă să piardă controlul şi vizibilitatea datelor clienţilor şi a relaţiilor cu aceştia', se arată în document.
Conform analizei, după ce a redus marjele şi a răsturnat modelele de afaceri în alte domenii, digitalizarea serviciilor are acum un impact direct asupra băncilor, în special prin susţinerea oferită de cadrul de reglementare pentru 'open banking', a doua mega-tendinţă din 2018. A treia este determinată de volumul crescut, diversitatea şi mobilitatea fluxurilor de date din economia digitală.
'Timp de decenii, băncile au deţinut accesul privilegiat la datele clienţilor, dar structurile lor de silozuri au adus deseori frustrare eforturilor de a crea o viziune comună a clientului şi a nevoilor sale viitoare. Deşi digitalizarea serviciilor în rândul mai multor sectoare şi interacţiuni a generat o comoară de date, băncile sunt prost echipate pentru a profita la maximum de această oportunitate', se mai arată în analiză.
Potrivit documentului, puţine deţin procesele sau infrastructura pentru a colecta, stoca şi analiza eficient date cu privire la tranzacţii. Există un risc real de comprimare şi mai mare a marjelor pe măsură ce valoarea adăugată a băncilor devine mai puţin clară utilizatorului final, spune Saxo Bank, precizând că 2018 va fi un an critic în remodelarea strategiilor de gestionare de date a băncilor, a infrastructurilor de operare şi a modelelor lor de business. AGERPRES