Ministerul Economiei a anunțat că până miercuri după-amiază au fost finalizate 2.000 de aplicații în platforma de înscriere pentru schema de ajutor de stat pentru Horeca.
„Schema HoReca - ajutor de stat de 20% din diferența cifrelor de afaceri din 2019 și 2020 a demarat ieri cu succes, la această oră fiind finalizate 2.000 de aplicații în platforma de înscriere”, a transmis Ministerul Economiei printr-un comunicat remis miercuri presei.
Conform acestuia, schema prezintă un mod facil de aplicare și se desfășoară exclusiv online, dar o parte dintre firmele care au încercat marți să aplice au întâmpinat greutăți în identificarea expertului contabil sau a auditorului care a certificat diferența de cifră de afaceri pentru CAEN-uri.
„Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a răspuns ieri solicitărilor venite din partea aplicanților și a făcut în timp util o procedură prin care s-au putut verifica experții contabili sau auditorii pe care aplicația nu i-a găsit automat în bazele de date furnizate de asociațiile profesionale Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din Romania (CECCAR) și Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR) administratorului platformei, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS)”, se arată în comunicat.
Astfel, Ministerul a descoperit împreună cu conducerea Corpului experților contabili că baza de date cu experți contabili pusă la dispoziție inițial de CECCAR omitea un număr de aproximativ 2.500 de experți contabili. Aceștia vor fi introduși în baza de date a platformei de înscriere la actualizarea din noaptea de miercuri spre joi, a mai informat ministerul.
„În fiecare noapte la ora 23:00 se actualizează baza de date a experților contabili și auditorilor din platformă. O altă eroare, cauzată de un separator în baza de date a auditorilor, furnizată de
CAFR, a fost corectată în această dimineață. Informăm aplicanții că, chiar dacă au contract cu o firmă de contabilitate sau de audit, nu pot selecta în aplicație firme de audit sau de contabilitate din baza de date. Trebuie să selecteze numele expertului contabil sau al auditorului financiar care semnat digital raportul aferent aplicării la măsură. Toate cererile de adăugare în baza de date sunt centralizate de operatorii call-center și sunt verificate cu CECCAR și ASPAAS - CAFR pentru a ne asigura ca cei care nu se regasesc în platformă sunt autorizați”, a mai transmis Ministerul Economiei.
Perioada în care firmele pot aplica se încheie în data de 20 iulie. Firmele pot aplica oricând în această perioadă, pentru că la finanțare nu contează numarul de ordine, susțin reprezentanții ministerului.
Bugetul schemei este de 2,5 miliarde de lei (credite de angajament), iar creditul bugetar curent este de 1 miliard de lei. Este estimat să aplice un număr de aproximativ 30.000 de firme.
(sursa: Mediafax)