Jurnalul.ro Auto Schimbări majore la Rabla 2025. Ce trebuie să știe cumpărătorii de mașini noi

Schimbări majore la Rabla 2025. Ce trebuie să știe cumpărătorii de mașini noi

de Redacția Jurnalul    |   

Programul Rabla 2025 vine cu schimbări majore, astfel că cine vrea să cumpere mașini noi trebuie să se descurce pe cont propriu, fără dealer. Înscrierile se fac personal, autovehiculele diesel nu mai sunt subvenționate iar valoarea ecotichetelor rămâne neschimbată.

 "M-a ajutat doar prin faptul că mi-a pus la dispoziţie o maşină în condiţiile legale la vremea respectivă. A fost foarte bine, din toate punctele de vedere", spune un proprietar, pentru observatornews.ro.

"Beneficiarul urmează să caseze autoturismul vechi şi să devină beneficiar de voucher, pe care-l poate folosi la orice dealer din România, nu doar la dealerul cu care s-a înţeles iniţial. Eu cred că românii sunt familiarizaţi cu aplicaţiile AFM, aşa cum se întâmplă la panouri fotovoltaice", explică Mircea Fechet, ministrul Mediului.

Probleme pentru cumpărători

"Câteodată, serverele pică. Unii au plătit nişte softuri automatizate care să completeze datele şi, practic, aveau un start neloial. Nişte oameni care erau în faţa calculatorului au pierdut nişte fonduri pentru că alţii au făcut nişte metode uşor ilicite", spune Vlad Micşunescu, blogger auto.

"Existau cazuri în care poate clientul nu avea o rablă, ci pur şi simplu cumpăra un tichet de la dealer", prercizează Adi Dima, jurnalist auto.

Valoarea tichetelor pentru maşinile electrice rămâne aceeaşi ca anul trecut. 

"Punctul de plecare este 25.500 lei la autoturismele electrice. Toată lumea şi-ar fi dorit un voucher mai mare, însă bugetul e acelaşi", clarifică Mircea Fechet.

"Am spus că dorim un voucher mai mare, dat fiind faptul că, s-a văzut anul trecut, scăderea la jumătate faţă de 2023 a dus la o scădere a pieţei pentru aceste vehicule de peste 35%", spune Adrian Sandu, Asociaţia Constructorilor de Automobile.

În schimbul unei rable, cei interesaţi pot primi un voucher de 10.000 de lei pentru o maşină pe benzină sau hibridă și 13.000 de lei pentru plug-in-hibrid.

Mașinile diesel, excluse  de la finanțare

Modelul Bigster, din clasa Compact SUV, este cea mai căutata clasă auto în Europa. Prețul orneşte de la 23.000 de euro cu o mașină casată.

Maşinile diesel vor fi excluse de la finanţare. 1,3 miliarde de lei este bugetul programului Rabla, puţin mai mare decât anul trecut. Ghidul este în consultare publică, iar înscrierile pot începe cel mai devreme în aprilie 2025, notează observatornews.ro.

Subiecte în articol: rabla
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri