Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Investitii Sorin Grindeanu anunță că lucrările la Podul suspendat de la Brăila sunt realizate în proporție de 60%

Sorin Grindeanu anunță că lucrările la Podul suspendat de la Brăila sunt realizate în proporție de 60%

Podul suspendat de la Brăila este realizat în proporție de 60% și va fi finalizat până la sfârșitul acestui an, scrie ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe Facebook. 

"Încă un segment de tablier a ajuns pe şantierul Podului Suspendat de la Brăila! Este al patrulea din cele 86 de segmente şi urmează să fie montat în capătul dinspre Jijila al podului (judeţul Tulcea). Greutatea fiecărui segment de tablier metalic este cuprinsă între 180 de tone şi 300 de tone.

Lucrările au ajuns acum la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurări că până la sfârşitul anului se va putea circula pe pod", anunță acesta. 

Cele 86 de tabliere ale podului vor cântări 21.000 de tone. Segmentele tablierului, care vor forma calea de rulare a podului, sunt construite la Şantierul Naval Brăila, lungimea unui segment fiind de 25 metri, iar greutatea este de 250 de tone.

Traficul rutier este deviat pe DN 22B - Şoseaua Dig Brăila - Galaţi timp de trei luni, începând cu 12 februarie 2022.

Podul suspendat peste Dunăre este cea mai mare lucrare de infrastructură din România în ultimele 3 decenii și va fi al treilea din Europa ca deschidere centrală și lungime. Licitația a fost câștigată, în ianuarie 2018, de o asociere italiano-japoneză. Finalizarea construcției este prevăzută în 2023. Acesta va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri deschidere centrală, plus două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. 
Lăţimea va fi 31 de metri şi va cuprinde 4 benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. Se adaugă două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, iar trotuarele 2,80 metri fiecare.

Au fost alocate 364 de milioane de euro, fonduri nerambursabile provenite din Fondul European de Dezvoltare Regională, pentru construirea podului și a rețelei de 23 km de drumuri care vor face legătura cu podul.
 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri