Jurnalul.ro Ştiri Observator Wizz Air cere măsuri pentru remedierea deficiențelor în controlul traficului aerian din Europa

Wizz Air cere măsuri pentru remedierea deficiențelor în controlul traficului aerian din Europa

În ultimele zile, spațiul aerian european a fost grav afectat ca urmare a problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice, arată vineri compania Wizz Air, într-un comunicat, prin care cere măsuri imediate pentru remedierea deficiențelor.

Potrivit unui comunicat al companiei, fenomenele meteorologice au afectat capacitatea autorităților de control al traficului aerian și a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ceea ce a condus la întârzieri și anulări majore în întreaga industrie aeriană europeană.

Aceste evenimente au afectat operațiunile Wizz Air, precum și operațiunile altor companii aeriene, în întreaga Europă, transmit reprezentanții companiei.

Astfel, conform acestora, numai miercuri, spațiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condițiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore.

Rețeaua Wizz Air a suferit în ultimele patru săptămâni peste 30.000 de minute suplimentare de întârziere în ceea ce privește alocarea sloturilor aeroportuare față de aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a acestei situații extraordinare.

„Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate unora dintre pasagerii noștri, dar, din păcate, această problemă se află în afara controlului nostru. Wizz Air a fost pregătită să asigure pasagerilor săi operațiuni de vară fără probleme; cu toate acestea, sistemul de control al traficului aerian pare să se confrunte cu probleme semnificative în această vară. La nivel de industrie, suntem obligați să înaintăm aceste probleme autorităților relevante de gestionare a traficului aerian, inclusiv Eurocontrol, pentru a ne asigura că sunt puse în aplicare măsuri de atenuare adecvate, pentru a minimiza perturbările”, se mai spune în comunicat.

„Este important să rețineți că această problemă afectează mai multe companii aeriene și, prin urmare, capacitățile hoteliere din întreaga Europă pot fi limitate. Wizz Air face tot posibilul pentru a găzdui cât mai mulți pasageri, dar, în cazul în care partenerii noștri externi nu pot sprijini toate cererile din cauza lipsei de camere disponibile, pasagerilor li se poate cere să își rezerve singuri cazarea. Pasagerii pot fi siguri că vor putea solicita rambursarea cheltuielilor suportate, într-o sumă rezonabilă, prin intermediul site-ului oficial al Wizz Air”, mai arată compania.

(sursa: Mediafax)

 

Subiecte în articol: trafic aerian Wizz Air
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri