Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie 40.000 de firme de transport amenințate cu falimentul

40.000 de firme de transport amenințate cu falimentul

40.000 de firme de transport sunt amenințate cu falimentul, susține Federația Operatorilor Români de Transport. Protestele de stradă sunt iminente, în condițiile în care șoferii nevaccinați, reveniți din zonele cu pericol de contaminare, trebuie să stea în carantină.

Asociațiile patronale din transporturi organizează joi o conferință de presă, pentru a atrage atenția asupra două probleme: reîncadrarea diurnei șoferilor care lucrează în transportul internațional ca venit de natură salarială și obligarea firmelor la plata impozitelor și contribuțiilor sociale aferente, retroactiv pe 5 ani, și carantinarea șoferilor.

„Asociațiile patronale din transporturi consideră măsura luată de ANAF abuzivă și acuză guvernanții că fac jocul statelor vest-europene care vor să elimine concurența est-europeană de pe piața de transport international. În timp ce state precum Polonia, Lituania sau Ungaria își protejează propriii transportatori, România este singurul stat european care impozitează diurna. Efectele sunt devastatoare cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de nicio firmă”, transmite Federația Operatorilor Români de Transport (FORT).

În opinia federației, Guvernul penalizează transportatorii pentru gradul mic de vaccinare a populației României și a decis intrarea în carantină 14 zile a șoferilor profesioniști care revin din țări roșii dacă nu sunt vaccinați și nici nu pot dovedi că au trecut prin boală în ultimele trei luni.

„Măsura este unică în Europa, șoferii profesioniști fiind exceptați de la măsura carantinei în toate țările, cu scopul de a menține lanțurile de aprovizionare cu marfă, așa cum recomandă și Comisia Europeană, care a creat în acest sens

Conform acesteia, firmele de transport din România se confruntă pe de-o parte cu plecarea forței de muncă, iar pe de altă parte cu „controale abuzive ale ANAF care le bagă direct în faliment după impunerea unor sume uriașe de plată ca impozite și contribuții sociale pe ultimii cinci ani”.

Protestele de stradă sunt iminente, susține FORT, în contextul în care transporturile rutiere au fost principalul contribuitor la exportul de servicii al României în ultimii ani, cu un total de 5,68 miliarde de euro în 2020, din care 5,53 miliarde euro transport rutier de mărfuri.

Mediafax

Subiecte în articol: transport faliment
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri