Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Alstom înlocuit de Siemens într-un contract cu ÖBB, din cauza întârzierilor la livrarea trenurilor

Alstom înlocuit de Siemens într-un contract cu ÖBB, din cauza întârzierilor la livrarea trenurilor

de Adrian Stoica    |   

ÖBB, compania de cale ferată de stat din Austria, a anulat un contractul cu Alstom-Bombardier pentru 21 de trenuri. Contract a fost semnat în 2016 cu compania canadiană Bombardier, dar aceasta a fost cumpărată ulterior de producătorul francez.

ÖBB cere despăgubiri de milioane de euro pentru întârzieri în livrarea trenurilor expres pentru Vorarlberg și Tirol Viena.

ÖBB schimbă vitezele în disputa cu Alstom-Bombardier, potrivit publicației derstandard.at. Deoarece grupul franco-canadian a întârziat livrarea a 21 de unități electrice multiple („Talent-3”) pentru utilizare în Vorarlberg în ultimii doi ani, calea ferată de stat a reziliat contractul încheiat în 2016.

În plus, ÖBB-Personenverkehr AG solicită restituirea milioanelor de euro, plăți efectuate deja, inclusiv pentru cele 24 de trenuri suplimentare de tranzit rapid pentru Tirol care au fost comandate ulterior, și care, de asemenea, nu sunt încă livrate. Acest pas este unic în istoria căii ferate federale, niciodată neexistând o achiziție de material rulant care să fi scăpat atât de mult de sub control.

Problemele tehnice sunt normale în procesele de achiziții, dar cele mai multe sunt rezolvate prin negociere. Decizia, luată acum două săptămâni arată cât de gravă este situația la ÖBB. Într-o ședință extraordinară, Consiliul de supraveghere nu numai că a dat undă verde Comitetului executiv pentru înlocuirea cu trenuri de la Siemens, dar a hotărât și rezilierea contractelor de achiziție a trenurilor pentru Vorarlberg și Tirol care au fost încheiate cu Bombardier în 2016, adică un total de 45 de unități electrice multiple, potrivit derstandard.at.

În decembrie, ÖBB a început licitația pentru achiziționarea trenurilor, iar Siemens a primit contractul în urmă cu două săptămâni. Multinaționala germană ar fi singurul furnizor capabil să asigure furnizarea primului tren, din cele 21,  până la sfârșitul anului 2022, mai scrie publicația amintită. În prezent, ÖBB are deja o sută de trenuri expres Desiro ML de la Siemens care circulă sub pavilionul „ÖBB-Cityjet”. De asemenea, cei de la ÖBB sunt hotărâți să ceară despăgubiri de la Bombardier, care a fost înghițit între timp, de Alstom. Surse familiarizate cu problema estimează valoarea daunelor pe care ÖBB dorește să le perceapă pe tren sunt de 1,3 - 1,5 milioane de euro. Companiei ÖBB nu ar trebui să-i fie ușor să obțină despăgubiri, căci acestea vin după ani de ședințe judecătorești cu rapoarte de expertiză.

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri