Alexandru Arşinel, ce frumos a purtat pe aripile sufletului cei 80 de ani pe care i-a împlinit acum! Într-un sondaj de anvergură, într-un an, Arşinel a fost votat cel mai iubit român. Şi în anul în care acelaşi sondaj o desemna pe Stela Popescu cea mai îndrăgită româncă, în acest premiu o componentă venea şi de la Arşinel, ei fiind de ani lungi duo-ul scenei de revistă cel mai pătruns în inima românilor. Alexandru Arşinel se afla cu perfuzii la Terapie Intensivă după o intervenţie complicată prin care i s-a grefat un rinichi şi el declara că abia aşteaptă să urce iarăşi pe scenă, să conducă Teatrul Tănase, unde era directorul neobosit. Arşinel este simbolul Teatrului de Revistă, e cel care a readus în lumina reflectoarelor savoarea revistei deştepte, fastuoase, cu miez în texte, a reînviat spiritul celebrului Constantin Tănase. Acum, când s-au adunat opt decenii de viaţă, îmi vine în minte imaginea povestită de Arşinel în emisiunea mea de la Antenă, cu el, un tânăr ambiţios aşezat pe pietrişul căii ferate de la nodul feroviar Dolhasca, unde tatăl lui era şef, cumpănea Alexandru dacă să încânte publicul de pe scenă sau să urmeze cariera de ceferist a tatălui. A urmat Facultatea de Teatru, i-a captivat pe profesori cu farmecul lui, cu polivalenţa talentului său. Când s-a retras din cuplul celebru la revistă Ştefan Bănică, şi Stela Popescu a rămas fără partener de microfon, alegerea ca nouă vedetă a duo-ului a lui Arşinel a fost o inspiraţie teribilă, cei doi au fost zeci de ani locatari de gală în inima românilor. În perioada de menghină a dictaturii comuniste, strânsă pe grumazul românilor, spectacolele de la Grădina Boema erau o supapă prin care se depresurizau niţel nemulţumirile românilor. Se făcea coadă de cu noaptea pentru cumpărarea biletelor la Boema, unde excelau Stela şi Arşinel. În textele soţului Stelei, Puiu Maximilian, se făceau referiri curajoase la privaţiunile impuse de Ceauşeşti. Înainte de premiere, o ceată de activişti veneau să vadă dacă nu se rostesc vorbe ciupitoare la adresa regimului Ceauşescu. Dar, deştepţi, actorii şi producătorii găsiseră metoda de a-i păcăli pe cei cu cenzura comunistă. O echipă de fete frumoase plecau spre activişti cu ceştile de cafea tocmai când se apropiau replicile critice, tocurile de 12 centimetri ale divelor scrâşneau pe pietrişul din grădina de vară, distrăgeau atenţia şi auzul activiştilor, şi Stela cu Arşinel şfichiuiau tâmpeniile ceauşiste de la microfon.