Augusta Lazarov Petrescu spune că, şi în 2016, vor fi la mare trecere quest show-urile - respectiv emisiunile de tip reality, în care vedetele se bazează pe forţa fizică şi puterea psihică pentru a câştiga concursul. „ Î n mod sigur”, spune ea, „se simte nevoia revenirii proiectelor de ficţiune, pentru că există multe talente autohtone care aşteaptă să fie puse în valoare şi apoi să fie descoperite de publicul larg”. Este vorba atât de actori, cât şi de regizori. O altă caracteristică a anului 2016 în televiziune, consideră Augusta Lazarov Petrescu, este că oamenii îşi vor dori să li se ofere programe în care umorul să aibă o pondere foarte mare. „Televiziunea este refugiul preferat al românilor “, adaugă ea.
Nu doar românii preferă televiziunea, ci şi americanii: Video Advertising Bureau din Statele Unite a compilat datele de audienţă TV şi online furnizate de companiile Nielsen şi Comscore, la sfârşitul lui 2015, şi le-a concentrat într-un infografic, care a fost preluat de nenumărate site-uri de media, inclusiv de faimosul Advertising Age, şi relevă numărul total de consumatori aflați, în medie, în fiecare minut al zilei în faţa televizorului versus cele mai populare reţele media de socializare la nivel continental şi global. Datele demonstrează că un procent zdrobitor de 77% dintre americani preferă televizorul.